    From: "ND" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: rozpoczęcie DG
    Date: Thu, 10 Oct 2002 08:35:05 +0200

    Witam wszystkich,

    Od pierwszego listopada rozpoczynam DG, a ze jestem w tej dziedzinie calkiem
    zielony (moze poza pewnymi drobiazgami) to chcialbym sie Was poradzic w
    sprawie, ktora zapewne dla wiekszosci nie stwarza zadnego problemu. Gdzie
    moge znalezc jakies informacje, ktore oswieca mnie jak sie rozliczac na
    poczatek z ZUS i VAT - ksiegowosc bede prowadzil na podstawie KPiR. W
    listopadzie zamierzam wystawic pierwsza fakture, i jesli ktos moglby mi
    wskazac jak od przychodu za przykladowy miesiac odliczyc podatek, ZUS, VAT
    itp (w jakiej kolejnosci, ile musze zadeklarowac minimum do ZUS, ew. czy
    moge tak zrobic). Przyznam sie ze mam niemaly metlik w glowie bo przyklady
    ktore dotad przegladalem niekiedy, wzajemnie sie wykluczaja, badz nie sa w
    pelni objasnione. Interesuje mnie przedewszystkim ile z danego przychodu
    pozostanie mi pieniedzy po odliczeniach. Do tej pory albo zle szukalem
    informacji, albo jej brak.
    Jesli sa jakies fachowe ksiazki dla poczatkujacych to chetnie bym skorzystal
    z Waszych propozycji.

    Z gory dziekuje za pomoc.

    --
    Norbert Dabrowski