  • 1. Data: 2004-01-18 10:56:51
    Temat: ryczałt-laik
    Od: r...@p...onet.pl

    Moja żona wraz koleżanką mają zamiar rozpocząć działalność gospodarczą.
    Zastanawiam się nad sposobem opodatkowania. Mam kilka pytań dotyczących
    rozliczania się za pomocą ryczałtu ewidencjonowanego. Z góry dziękuje
    za odpowiedź!!!

    1) Czy dwie osoby fizyczne prowadzące spólkę cywilną mogą się rozliczać za
    pomocą ryczałtu, oczywiscie zakładając, że nie przekroczą obrotu 250.000 Euro

    2)Czy od kwoty podatku wyliczonego na podstawie obrót netto x 3% mogę od tego
    odjąć kwotę na ubezpieczenie zdrowotne zawarte w składce ZUS? tutaj dwie
    składki????

    3) Czy podczas rozliczania Vatu-7, jako vat naliczony mogę rozliczać Vat
    zawarty w czynszu, prądzie, paliwie(dla auta o ładowności powyżej 500 kg)
    w zakupie towarów handlowych ( generalnie w kosztach prowadzenia
    działalności)?????

    4) Czy ciązy obowiązek ewidencjonowania stanów magazynowych, remanentów???

    5) Ewentualnie jakie obowiązki na mnie jeszcze ciażą???

    Rafał

  • 2. Data: 2004-01-18 11:47:30
    Temat: Re: ryczałt-laik
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnijto_>

    r...@p...onet.pl wrote:
    1. Spółka może byc na ryczałcie.

    > 2)Czy od kwoty podatku wyliczonego na podstawie obrót netto x 3% mogę od tego
    > odjąć kwotę na ubezpieczenie zdrowotne zawarte w składce ZUS? tutaj dwie
    > składki????
    Tak, ale nie całą tylko 7.75% podstawy - tak jak i nieryczałtowcy.
    Zakładam, że wiesz, czego dotyczy podana przez Ciebie stawka podatku.

> [...]
    > zawarty w czynszu, prądzie, paliwie(dla auta o ładowności powyżej 500 kg)
    > w zakupie towarów handlowych ( generalnie w kosztach prowadzenia
    Tak. Sposób rozliczania się z podatku dochodowego nie ma nic to tego, co
    się robi z VAT.

    > 4) Czy ciązy obowiązek ewidencjonowania stanów magazynowych, remanentów???
    Jak najbardziej. O ile nie masz kosztów jako takich to gospodarka
    towarem musi być ewidencjonowana ale i tak będąc podatnikiem VAT firma
    musi prowadzić ewidencję zakupów.

    > 5) Ewentualnie jakie obowiązki na mnie jeszcze ciażą???
    Przeczytać nową ustawę o zrycz. pdof i sprawdzić, czy ewentualnie
    prowadzona działalność (usługi) nie wywali ich z ryczałtu.

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 3. Data: 2004-01-18 19:02:56
    Od: r...@p...onet.pl

    > r...@p...onet.pl wrote:
    > 1. Spółka może byc na ryczałcie.

    > Tak, ale nie całą tylko 7.75% podstawy - tak jak i nieryczałtowcy.
    > Zakładam, że wiesz, czego dotyczy podana przez Ciebie stawka podatku.

    Nie wiem, czy dobrze rozumuje!!! Podstawa ubezpieczenia zdrowotnego wynosi
    1756,19 więc x 7,75% = 136,10 PLN Ponieważ sa dwie składki więc moge od kwoty
    podatku odjąć 2 x 136,10=272,20 PLN . Zkaładając, że mam obrót 30 000 x 3%
    (handel)płace 900 - 272,20 = 627,80 PLN???????????
    Jeszcze raz dziękuje za odpowiedź??? (Sorki, ze tak prymitywnie)
    Rafał
    A ustawe spróbuje przeczytać!!!

  • 4. Data: 2004-01-19 10:05:47
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości > > 1. Spółka
    może byc na ryczałcie.

> [...]
    3%
    > (handel)płace 900 - 272,20 = 627,80 PLN???????????

    Właściwie tak ale napewno NIE.

    Spółka cywilna rozlicza tylko podatek VAT i podatek od wynagroczeń.

    Podatek zryczałtowany rozlicza każdy ze wspólnikow oddzielnie !!!
    Przychód spółki dzieli się, proporcjonalnie do udziałów w spółce, na
    poszczególnych wspólnikow i dopiero wtedy wspólnik stosuje odliczenie
    składek na ubezpieczenia społeczne od przychodu i obilcza podatek ( np.
    3% ) a następnie odlicza od podatku ubezpieczenie zdrowotne ( zapłacone w
    danym miesiącu ale do wysokości 7,75% podstawy ).
    Jednak wszystkie te obliczenia należy, dla każdego wspólnika oddzielnie,
    zamieścić w ewidencji przychodów.

    [ ]
    > A ustawe spróbuje przeczytać!!!

    Ryczałtową koniecznie.