  • 1. Data: 2004-06-09 07:49:24
    Temat: ryczałt na samochód osobowy
    Od: "joryk" <j...@w...pl>

    Witam,
    będę wypłacał pracownikowi ryczałt na samochód osobowy.
    Dla mnie to jest koszt, a dla niego? Czy trzeba naliczać podatek dochodowy
    lub coś innego?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-09 08:03:53
    Temat: Re: ryczałt na samochód osobowy
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Użytkownik "joryk" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będę wypłacał pracownikowi ryczałt na samochód osobowy.
    > Dla mnie to jest koszt, a dla niego? Czy trzeba naliczać podatek dochodowy

    Tak podatek 19 % ale na szczęście bez ZUSu

  • 3. Data: 2004-06-09 18:30:12
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnij.to>

    Użytkownik TH napisał:

    > Tak podatek 19 % ale na szczęście bez ZUSu

    A nie może tenpracownik gdzies w delegację czasem pojechać?
    Wtedy (jak to nei jest na zasadzie ryczałtu tylko ewidencjonowane
    wyjazdy służbowe prywatnym automobilem) nie ma ani ZUS ani podatku.
    Trzeba tylko pamiętać, że jak stosujesz i ryczałt i delegacje to musisz
    ryczałt zmniejszyć o ilość dni "zamiejscowych".

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 4. Data: 2004-06-09 19:00:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello TH,

    Wednesday, June 9, 2004, 10:03:53 AM, you wrote:

    > Tak podatek 19 % ale na szczęście bez ZUSu

    Tak ad vocem sobie pozwolę:

    Bardzo ciekawa sytuacja panuje w Poczcie Polskiej - listonosze wiejscy
    a także część miejskich używa do celów służbowych różnych środków
    lokomocji - od roweru, poprzez motorowery do samochodów.
    W związku z tym, że mają oni płacony nie ryczałt miesięczny ale według
    ścisłego rozliczenia, ZUS zażyczył sobie od tego składek...
    Ale MinFin łaskawie zwolnił z podatku.
    I teraz powstaje sytuacja paradoksalna: należy oskładkować coś, co
    jest zwolnione z podatku. Nie ma jak policzyć składki zdrowotnej, bo
    składka nie może być wyższa od podatku a podatku niet.
    Na dokładkę, zgodnie z ustawami składki społeczne opłacane przez
    pracownika odlicza się od dochodu - a tu dochód, który dochodem nie
    jest.

    Jak to ugryźć?

    Przy okazji nasuwa się refleksja: ustawodawca chciał uderzyć w
    bogatych kierowników, rozbijających się prywatnymi samochodami na
    koszt firm i nie płacących z tego podatku.
    Uderzył natomiast w najmniej zarabiających pracowników poczty...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2004-06-09 19:15:39
    Od: "bob" <b...@o...pl>

    > będę wypłacał pracownikowi ryczałt na samochód osobowy.
    > Dla mnie to jest koszt, a dla niego? Czy trzeba naliczać podatek dochodowy
    > lub coś innego?

    A czy pracownik w takim wypadku musi przedłożyć faktury na paliwo czy inne
    wyadatki, czy tylko ewidencja przebiegu?
    też pozdr.

  • 6. Data: 2004-06-10 18:21:27
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnij.to>

    Użytkownik bob napisał:
    > A czy pracownik w takim wypadku musi przedłożyć faktury na paliwo czy inne
    > wyadatki, czy tylko ewidencja przebiegu?

    Przy *ryczałcie* nie jest potrzebna ani ewidencja ani faktury.
    Przy *delegacjach* prowadzi się ewidencję ale faktur dalej nie trzeba
    (chyba, że kwity za parkowanie, autostradę albo inne - pozapaliwowe -
    wydatki.

    --