  • 1. Data: 2009-02-11 18:50:59
    Temat: s.c. i nieżyjący wspólnik
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jak postąpić:
    jest sobie spolka cywilna z ktora wspolpracuje - wystawiajac jej bardzo
    duzo faktur.
    Obecnie jeden ze wspolników zmarł, w jego miejsce wszedł inny.
    niestety ze wgledu na sprawy proceduralne wszelkie dokumenty potwierdzajace
    zostana wydane z opoznieniem.
    Do tego czasu procedury w mojej firmie nie pozwalaja zmienic nazwy nabywcy
    (sprzedaz koncesjonowana, wymagany komplet dokumentów aby zmienic dane "w
    systemie")

    Czy na czas zmiany wspolników moge wystawiac faktury na nazwe spolki,
    nazwiska ale bez bez imion wspolników? (nowy wspolnik ma to samo nazwisko
    co stary).
    A moze mozna wystawiac faktury na nazwe spolki ale w ogole bez wymieniania
    wspolników?

    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
    że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.

  • 2. Data: 2009-02-11 19:03:13
    Temat: Re: s.c. i nieżyjący wspólnik
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-02-2009 o 19:50:59 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

> [...]
    > co stary).
    > A moze mozna wystawiac faktury na nazwe spolki ale w ogole bez wymieniania

    A czy to dalej jest ta sama spółka ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-11 20:52:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Budzik wrote:

> [...]
    > co stary).
    > A moze mozna wystawiac faktury na nazwe spolki ale w ogole bez wymieniania

    Wg. mnie nie, ponieważ spółka przestala istnieć z chwilą śmierci wspólnika
    (chyba).

    p. m.

  • 4. Data: 2009-02-11 21:50:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A czy to dalej jest ta sama spółka ?

    Jest trzech wspolnikow.
    Mam rozumiec ze po zmianie jednego bedzie to nowy podmiot?
    Znaczy nowy NIP itd?

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 5. Data: 2009-02-11 21:50:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wg. mnie nie, ponieważ spółka przestala istnieć z chwilą śmierci
    > wspólnika (chyba).

    martwi mnie slowo chyba... :)
    P.S. W spolce jest trzech wspolników.

    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    Frank Herbert

  • 6. Data: 2009-02-11 22:01:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

    > Jest trzech wspolnikow.
    > Mam rozumiec ze po zmianie jednego bedzie to nowy podmiot?
    > Znaczy nowy NIP itd?

    No przecież będzie nowa spólka całkiem inna.
    Nowe (zaktualizowane) wpisy do ewidencji,
    to i pewnie (na wszelki wypadek wstawię- chyba) NIP nowy.
    IMHO

  • 7. Data: 2009-02-11 22:12:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-02-2009 o 22:50:57 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

> [...]
    następuje:

    > Jest trzech wspolnikow.
    > Mam rozumiec ze po zmianie jednego bedzie to nowy podmiot?

    s.c. to nie jest spzoo tylko defacto kartka papieru.
    jak jedna osoba wypada a wchodzi inna to to jest już nowa umowa,
    a więc i nowa spółka. Być może niektóre US-y nie robią problemów
    aczkolwiek kiedyś gdzieś czytałem historię
    że po kilku latach przyszła do takiej nowej-starej spółki kontrola
    i zrobiła jesień średniowiecza właśnie dlatego że się nieświadomie
    podszywali pod nieistniejący już podmiot

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-02-11 22:22:00
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 23:01:04 +0100, cef napisał(a):
    > No przecież będzie nowa spólka całkiem inna.

    Tak, i zamiast "Majtex sc A B C" będzie "Majtex sc A B D" - ale nadal będzie
    ten sam NIP i nie trzeba będzie rozwiązywać spółki i tworzyć nowej.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 9. Data: 2009-02-11 23:11:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Tak, i zamiast "Majtex sc A B C" będzie "Majtex sc A B D" - ale nadal
    > będzie ten sam NIP i nie trzeba będzie rozwiązywać spółki i tworzyć nowej.

    Nie trzeba będzie rozwiązywać spółki, bo ona sama się rozwiąże -
    automatycznie.

    Zawiązywać też nie trzeba, ale przydałoby się jezeli chce się prowadzić
    nadal działalność.

    p. m.

  • 10. Data: 2009-02-11 23:12:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku
    > co następuje:

    > martwi mnie slowo chyba... :)
    > P.S. W spolce jest trzech wspolników.

    Trzech wspólników (chyba) ma znaczenie jeżeli ktoś wychodzi ze spółki.
    Jeżeli jednak któryś umiera, to umowa spółki wygasa.

    chyba.

    p. m.