  • 11. Data: 2004-02-23 13:49:28
    Temat: Re: samochod
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    NF wrote:

    > A co w takim przypadku
    > 15000 - 22000 + 2200 (przez roku tylko amortyzacja) = - 4800
    > Czy to oznacza konieczność wpisania do PIT5 albo 5L straty ?

    Tak, to oznacza stratę. Jeśli już wcześniej w danym roku był wystawiany
    PIT-5 to trzeba wystawić i w aktualnym miesiącu a potem czekać na
    kontrolę jeśli ta strata nie została skompensowana innymi dochodami

  • 12. Data: 2004-02-23 14:00:33
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Jureq wrote:

    > A ja muszę stwierdzić, że już kilkakrotnie widziałem w poradnikach dla
    > prowadzących działalność, zalecenie wpisywania w KPiR tak jak podał
    > CHRIS

    OK wycofuję się. Z nowelizacji ustawy obowiązującej od początku roku
    wynika, że to się faktycznie zmieniło

  • 13. Data: 2004-02-23 14:03:42
    Od: Michal Jonik <m...@b...spamu.onet.pl>

    CHRIS wrote:

    > dzieki za pomoc ale o czemu sobie zartujesz ze mnie? ja uwazam, ze papierki
    > i przepisy to niepotrzebne marnowanie czasu i energii tworczych i
    > inteligentnych ludzi, zamiast czytac ustawy i myslec jak zaoszczedzic na
    > podatku powinnysmy wymyslac biznesy i zarabiac pieniadze :)

    Dobrze mówi!!! :-)

    Michał

  • 14. Data: 2004-02-23 14:03:57
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    inteligentnych ludzi, zamiast czytac ustawy i myslec jak zaoszczedzic na
    podatku powinnysmy wymyslac biznesy i zarabiac pieniadze :)

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 15. Data: 2004-02-23 14:06:53
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    CHRIS wrote:

> [...]
    > tworczych i inteligentnych ludzi, zamiast czytac ustawy i myslec jak
    > zaoszczedzic na podatku powinnysmy wymyslac biznesy i zarabiac

    Czy uważasz, że przy wysiadaniu z samolotu w locie zakładnie
    spadochronu "to niepotrzebne marnowanie czasu i energii tworczych i
    inteligentnych ludzi"? Spodziewane ekekty są podobne

  • 16. Data: 2004-02-23 14:11:27
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    > Czy uważasz, że przy wysiadaniu z samolotu w locie zakładnie
    > spadochronu "to niepotrzebne marnowanie czasu i energii tworczych i
    > inteligentnych ludzi"? Spodziewane ekekty są podobne

    prawa fizyki to nie to samo co prawa socjalizmu :)

    Krzysiek

  • 17. Data: 2004-02-23 14:13:12
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    CHRIS wrote:

    > prawa fizyki to nie to samo co prawa socjalizmu :)

    I jedne i drugie mogą zabić ;(

  • 18. Data: 2004-02-23 16:21:26
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    > Użytkownik CHRIS napisał:
    [...]

    > Mnie wygląda że juz poprawli ten błąd i przychód oblicza się jako kwotę
    > sprzedaży - wartość początkowa + dokonana amortyzacja.
    > Tak mi wchodzi z analizy art. 24.

    poprawili to byl ten zgubiony ogonk przy ą

    sprzedaży - (wartość początkowa - dokonana amortyzacja)

    Ma byc:
    roznica pomiedzy wartoscia sprzedazy i wartoscia poczatkowa POMNIEJSZONĄ
    o sume podpisow amortyzacyjnych.

    Bylo roznica ... pomniejszona...

    co oznacza

    Ciekawe jak ..?

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 19. Data: 2004-02-23 16:30:09
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Jureq wrote:

    > CHRIS wrote:
    >
    > Nie wiem dlaczego Maddy ma coś przeciw zestawowi "umowa
    > kupna-sprzedaży" + paragon fiskalny.

    > Zwolnione. Wpis w KPiR tak jak piszesz

    > Nie. Od osobowych nie możesz odliczyć, niezależnie czy nowy czy używany.

    Po pierwsze VAt odliczyc mozna tylko wtedy gdy jest "naliczony".
    Po drugie jesli inc Sejm nie zmienie, to od osobowych bezie mozna dzieki
    naszym poslom odliczac naliczony.

    Boguslaw

  • 20. Data: 2004-02-23 19:06:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004, CHRIS wrote:
    [...]
    >+ Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> [...]
    >+ > Nie masz obowiązku wystawiania faktury jeśli sprzedajesz osobie
    >+ > fizycznej, ale i tak musisz doliczyć do swojego dochodu.
    >+
    >+ czyli zwykla umowa kupna-sprzedazy?

    Poprotestuję sobie dla zasady (odpowiedź Maddy widziałem i się
    zgodzę, acz "sprzedaż bezrachunkowa ST wycofanego z ewidencji"
    jakoś tak... niepoważnie wygląda :))
    Otóż - "od zawsze" forsuję pogląd że "umowa" (jakakolwiek) NIE
    JEST dokumentem księgowym.
    Dokument księgowy powinien opisywać fakt *zajścia* zdarzenia
    gospodarczego. Umowa jest co najwyżej wyrazem *woli stron* (patrz
    Kodeks Cywilny) co do dokonania takiego zdarzenia.
    Wcale z niej nie wynika żeby zdarzenie zaszło (że strony umowy
    dotrzymały), zostały dochowane terminy (mogli się pospieszyć lub
    spóźnić a to wpływa na moment powstania obowiązku podatkowego) itp.

    Nie jest, nie jest, nie i już.

    Jak to było: "tupnięcie nogą zamienia subiektywane przekonanie
    w obiektywną prawdę" ? :) Mogę tupnąć jeszcze raz :)

    [...]
    >+ > > 2. jesli kupie samochod od osoby fizycznej to kupuje od razu na firme
    >+ > > czy na osobe fizyczna i potem wciagam go do ewidencji st
    >+ >
    >+ > A jest jakaś różnica? Chyba prościej na firmę.
    >+
    >+ a tu tez umowa kupna- sprzedazy? i jako kupujacego wpisuje nazwe firmy? :)
    >+ (nie wiem jakie dokumenty wypelniam przy sprzedazy i kupnie samochodu jesli
    >+ jest na firme, czy uzywam nazwy firmy, czy imienia i nazwiska tylko i jak
    >+ rozronic kupno na osobe fizyczne a na firme)

    Jeśli firma ma "inne oznaczenie" to oczywiście przez to że się
    je podaje :) Jak na dokumencie pojawi się REGON to IMHO
    takoż (to że na "firmowej urzędowej"[1] pieczątce ma być
    REGON to jak mniemam wiesz)
    [1] znaczy: co najmniej jednej jeśli masz w ogóle.
    Jeśli kupujesz "na siebie" to IMHO jest to powód do uznania
    że przeznaczasz na cele osobiste, wypadałoby wtedy odżałować
    kawałej kartki z opisem że "przeznaczasz dla działalności
    z tym i tym dniem" (jak na mój gust to NIE MUSI być ten
    sam dzień co data wpisu do EST !! Jak ST jest "niekompletny"
    na przykład...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)