  • 21. Data: 2004-02-23 19:10:50
    Temat: Re: samochod
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004, Jureq wrote:

    >+ CHRIS wrote:
    >+
    >+ Nie wiem dlaczego Maddy ma coś przeciw zestawowi "umowa
    >+ kupna-sprzedaży" + paragon fiskalny.

    Zastrzegam że ja przeciw paragonowi nic nie mam :)
    A Maddy chyba też nie, skoro i sprzedaż bezrachunkową
    dopuściła... raczej protestowała przeciw "rachunkom"
    na 'towar' (czyli coś co pod VAT podlega) u VATmana !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 22. Data: 2004-02-23 19:13:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2004, Jureq wrote:

    >+ Maddy wrote:
    >+
    >+ >> czy taka fakture wpisuje do kpir jako przychod? a kosztem jest
    >+ >> wartosc poczatkowa minus odpisy amortyzacyjne ?
    >+ >
    >+ > Do KPiR idzie końcowy wynik rownania: kwota sprzedaży - wartośc
    >+ > początkwoa + dokonana amotyzacja.
    >+
    >+ A ja muszę stwierdzić, że już kilkakrotnie widziałem w poradnikach dla
    >+ prowadzących działalność, zalecenie wpisywania w KPiR tak jak podał
> [...]

    Czyli osobno "sprzedaż" i osobno "koszt" ?
    No dobrze. A co byś powiedział na tytuł "rozliczenienie sprzedaży
    samochodu (ST)" i 2 pozycje w 1 linii: kolumna 7 wartość sprzedaży,
    kol. 14 (wartość początkowa - amortyzacja) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 23. Data: 2004-02-24 10:00:03
    Od: "Carlosky" <O...@N...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości
    > Czy uważasz, że przy wysiadaniu z samolotu w locie zakładnie
    > spadochronu "to niepotrzebne marnowanie czasu i energii tworczych i
    > inteligentnych ludzi"? Spodziewane ekekty są podobne

    dobra ksiegowa jest rownie przydatna jak dobry spadochron :))

    a co do marnowania czasu to nie zajmuj sie sam ksiegowoscia tylko zarabiaj
    tyle zeby Cie bylo stac na zatrudnienie dobrego specjalisty i po
    problemie...

    pozdrawiam,

    carlosky
    www.freefly.pl

  • 24. Data: 2004-02-25 07:29:17
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > samochodu (ST)" i 2 pozycje w 1 linii: kolumna 7 wartość sprzedaży,
    > kol. 14 (wartość początkowa - amortyzacja) ?

    Dokładnie o to mi chodziło - w jednej linii. Skutek dodatkowy (chociaż
    może mniej istotny) jest taki, że nie następuje zafałszowanie wielkości
    "obrotu". Tylko pytanie: tak można to było wpisać w poprzednich latach,
    czy także po zmianach obowiązujących od stycznia?