  • 1. Data: 2011-04-03 16:36:09
    Temat: Ryczałtowiec a kredyt hipoteczny
    Od: Hanss <h...@w...pl>

    Zdecydowałem się na kupno domu na którego zakup chciałem wziąć
    kredyt hipoteczny. Ponieważ w rozliczam się na zasadzie ryczałtu 8,5 %
    to w banku czekała mnie niemała niespodzianka ponieważ według banku
    który dla ryczałtowców stosuje swoisty przelicznik nie mam zdolności
    kredytowej :-(. Bank według swojego przelicznika określił że mam
    dochód w wysokości około 40% moich rzeczywistych zarobków. Żeby mieć
    zdolność kredytowa muszę zmienić sposób rozliczenia na KPiR lub
    liniowy na minimum 6 miesięcy.
    Co polecacie żebym za dużo nie stracił? Wykonuje w 100% usługi dla
    jednej firmy, mam koszty rzędy 100zł miesięcznie.Czy orientujecie się
    jakie są warunki przejścia?

  • 2. Data: 2011-04-03 17:48:36
    Temat: Re: Ryczałtowiec a kredyt hipoteczny
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 03-04-2011 18:36, Hanss pisze:
> [...]
    > Co polecacie żebym za dużo nie stracił? Wykonuje w 100% usługi dla
    > jednej firmy, mam koszty rzędy 100zł miesięcznie.Czy orientujecie się

    Przyjmijmy, ze bedziesz na liniowym :) [na skali napierw jest 18%, po
    przekroczeniu okolo 85tys. dochodu jest 32%]

    X - ile miesiecznie osiagasz przychodu z ryczaltu

    (X - 100 - spoleczne)*19% - 210 = podatek z DG na kpir i liniowym (przy
    czym sumy bedziesz obliczal narastajaco)

    Teraz masz (X-spoleczne)*8,5% - 210.

    Oplaca sie?

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-04 12:01:00
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > (X - 100 - spoleczne)*19% - 210 = podatek z DG na kpir i liniowym (przy
    > czym sumy bedziesz obliczal narastajaco)

    kurcze straszna lipa
    może poszukaj bardziej wyrozumiałego banku
    koszty masz małe więc
    bądziesz poprostu w plecy na dochodowym około 9 % od netto
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-04-04 12:18:18
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Banków jest dużo.
    Spróbuj np. w Polbanku lub PeKaoBH.

    -----

  • 5. Data: 2011-04-04 12:45:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > kredytowej :-(. Bank według swojego przelicznika określił że mam
    > dochód w wysokości około 40% moich rzeczywistych zarobków.

    Jaki to bank?
    Mój klient miał niedawno podobne przejścia.
    Tłumaczenie, że jakby miał 60% kosztów, to by mu się przecież ryczałt
    nie opłacał i przecież liczyć umie, trafiały w próżnię.
    Nawet zrobiłam śliczną tabelkę z wyliczeniem, ile by płacił na skali,
    jakby mu pozbierać wszystkie koszty jakie się da a ile płaci ryczałtu.
    I się dowiedzieliśmy, że system ma takie ustawienia a nie inne i nie da
    się tego obejść. Pytanie "ale skąd takie wyliczenia" spotkało się z
    wyrazem głębokiego niezrozumienia na twarzy "opiekuna klientów
    biznesowych". Jak to skąd - są w systemie!

    Normalnie Mała Brytania
    "Computer says NO" i koniec pieśni.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2011-04-05 18:31:25
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Co Ty wiesz o komputerach i bankach, dopóki nie spróbujesz dużej amortyzacji
    odliczać.

    -----