  • 1. Data: 2003-10-13 18:12:22
    Temat: samochód osobowy na firmę
    Od: "Przemysław Kapłon" <k...@w...de>

    Witam

    Mam takiwe pytanie?

    Jeżeli kupuję samochód osobowy (bez homologacji na ciężarówkę) z silnikiem
    Diesla, na DG (KPiR bez VATu)to:
    - mogę wciągnąć go na środki trwałe i dokonywać odpisów amortyzacyjnych od
    ceny brutto?
    - wpisywać w koszty wydatki na ubezp., przeglądy techn., paliwo i części?
    Jeżeli tak, to czy US ma prawo zażądać ode mnie wykazu typu "a dokąd tak
    pan aż tyle jeździł w służbowych sprawach, że tyle kilometrów pan
    natrzaskał?" (jestem tłumaczem i pracę mam raczej siedzącą), innymi słowy,
    czy wliczając wszystkie w.w. wydatki w koszty DG mam prawo użytkowania
    samochodu również do celów prywatnych nie związanych y DG?

    Pozdrawiam

    Przemek