  • 1. Data: 2003-10-13 14:46:46
    Temat: Re: samochód w spółce cywilnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Oct 2003, Slayer wrote:

    >+ Użytkownik "Ania" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >+ > Jeden ze wspólników spółki cywilnej wniósł w formie aportu samochód
    >+ > osobowy, który był jego własnością.
    >+ > Teraz chciałby ten samochód sprzedać (samochód jest zarejestrowany
    >+ > na niego, nie na spółkę).
    >+
    >+ jak samochód jest na niego , nie na wspólników tzn. że nie był
    >+ wniesiony do spółki w formie aportu ;-))

    Jakby nie powtarzające się posty "samochód jest na mnie,
    ale we wspólności majątkowej z żoną" to może bym ci
    uwierzył że "zarejestrowanie na osobę" jest ostatecznym
    wyznacznikiem właściciela :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-10-13 15:05:38
    Temat: samochód w spółce cywilnej
    Od: Ania<a...@p...onet.pl>

    Jeden ze wspólników spółki cywilnej wniósł w formie aportu samochód
    osobowy, który był jego własnością.
    Teraz chciałby ten samochód sprzedać (samochód jest zarejestrowany
    na niego, nie na spółkę).
    Czy samochód powienien sprzedać on czy spółka? Kto jest prawowitym
    właścicielem auta?

    Bardzo proszę o pomoc w tym temacie

    Ania

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-10-13 15:12:59
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

  • 4. Data: 2003-10-14 16:09:07
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    wiadomości

    > Jakby nie powtarzające się posty "samochód jest na mnie,
    > ale we wspólności majątkowej z żoną" to może bym ci
    > uwierzył że "zarejestrowanie na osobę" jest ostatecznym
    > wyznacznikiem właściciela :)

    dlatego ;-) było na końcu, oczywiście wyznacznikiem właściciela jest umowa
    przenosząca własność, w tym przypadku aneks do SC....aczkolwiek...eee lepiej
    nie...;-)

  • 5. Data: 2003-10-14 21:28:33
    Od: "Sheik" <s...@g...pl>

    > Jeden ze wspólników spółki cywilnej wniósł w formie aportu samochód
    > osobowy, który był jego własnością.
    > Teraz chciałby ten samochód sprzedać (samochód jest zarejestrowany
    > na niego, nie na spółkę).

    jesli samochodu nie przerejsstrowal, to znaczy ze nie wniosl go do spolki -
    duzy klopot, bo w umowei macie, ze wniosl, a prawnie go nie wniosl, bo nie
    zmienil sie wlasciciel auta (musi byc w dowodze rej.)

    zanim zaczniecie sprzedawac unormujcie sutuacje prawna tego auta

    pozdrawaim
    sheik