  • 1. Data: 2003-10-13 12:37:55
    Temat: ewidencjonowanie sprzedaży komisowej
    Od: "Sylwia" <s...@W...pl>

    Witam:)

    Miam pytanie dot. ewidencjonowania sprzedazy komisowej przez komisanta,
    prowadzącego KPiR, stosującego kasę fiskalną.

    Komisant jest zobowiązany do wbicia na kasę fiskalną całej zainkasowanej od
    nabywcy kwoty: cena towaru (opodatkowana lub nie) + prowizja od sprzedaży.
    W KPiR komisant ujmuje tylko fakturę za prowizję, która stanowi dla niego
    przychód.
    Komitentowi przekazuje Fakturę VAT KOMIS, jeśli wystawiono + fakturę za
    prowizję + rozliczenie sprzedaży.

    1)komisant: skoro zaewidencjonowano na kasie wpływ całej zainkasowanej kwoty,
    to jak postępuje się w przypadku zwrotu kwoty towaru komitentowi?
    Czy nabija się na kasę wypływ gotówki równy należności dla komitenta, a wtedy
    raport z kasy fiskalnej pokaże właściwy stan gotówki w kasie, czyli kwotę
    pobranej prowizji? Czy paragon z tej operacji podpina się pod jakiś dok.
    księgowy? Czy wystawia np. Dowód Wewnętrzny?

    2)komisant: co z kopią rozliczenia sprzedaży? Nie jest dokumentem księgowym dla
    komisanta. Czy ma być przechowywane razem z umową komisu i fakturą VAT KOMIS?
    Czy sporządzenie rozliczenia sprzedaży jest konieczne w przypadku wystawienia
    faktury VAT komis, czy tylko gdy sprzedaż dokumentowana jest paragonem
    fiskalnym?

    3)Jak rozliczenie sprzedaży ewidencjonuje komitent?

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pzdr.

  • 2. Data: 2003-10-18 07:56:26
    Temat: Re: ewidencjonowanie sprzedaży komisowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Oct 2003, Sylwia wrote:
    [...]
> [...]
    >+ komisanta. Czy ma być przechowywane razem z umową komisu i fakturą VAT KOMIS?

    Tak BTW: w sąsiednim wątku wydywagowałem :) że MBSZ jedynie za
    pomocą faktury korekty (VAT KOMIS oczywiście) da się "ładnie"
    udokumentować.
    Jak widzę nikt innych pomysłów nie rzucił... nie ma żadnych
    czy rzeczywiście tak to wygląda (że tylko f-ra korekta może
    uratować sytuację przy zwrocie) ?

    >+ 3)Jak rozliczenie sprzedaży ewidencjonuje komitent?

    ...jakby dostał korektę na "minus tyle co poprzednio plus" :)
    to chyba byłoby ok, prawdaż ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)