  • 1. Data: 2006-11-23 19:08:07
    Temat: samochod osobowy na firme - jak to jest
    Od: "Emikaa" <e...@g...pl>

    Witam,
    zastanawiam sie czy kupic samochod osobowy na firme (1 osobowa DG)
    - wiem ze moge odliczyc 60% VAT do 6 tys zl
    - ale co przy sprzedazy pozniej samochodu - wliczam tez tylko te 60% czy
    juz 100%
    - jakie bede mail obciazenia gdy np bede musial zamknac dzialalnosc przed
    uplywem amortyzacji samochodu

    Pozdr.

  • 2. Data: 2006-11-24 09:38:53
    Temat: Re: samochod osobowy na firme - jak to jest
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Nov 2006, Emikaa wrote:

> [...]
    > - wiem ze moge odliczyc 60% VAT do 6 tys zl
    > - ale co przy sprzedazy pozniej samochodu - wliczam tez tylko te 60% czy

    A ustawę przeczytałeś?
    Może pora? ;)
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    I jeszcze są rozporządzenia to niej.
    Sprawdź:
    - samochód przy sprzedaży >6 miesięcy od zakupu jest *zwolniony* z podatku
    - powyższe powoduje koniecznośc *korekty* podatku *naliczonego*! (tego
    który był odlioczony)

    > - jakie bede mail obciazenia gdy np bede musial zamknac dzialalnosc przed
    > uplywem amortyzacji samochodu

    To tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    :)
    VAT IMO jak wyżej.
    Dochodowego oczywiście jak widać z ustawy nie ma - do momentu ew. zbycia
    samochodu! Przy ew. sprzedaży przychód bedzie się zaliczal do DG (tak,
    MIMO zamkniętej DG, patrz art.14.2. w powiązaniu z art.10.2.3).

    pzdr, Gotfryd