  • 1. Data: 2006-11-23 19:02:17
    Temat: Powinna byc faktura czy nie?
    Od: "obserwator" <a...@t...pl>

    Firma zleciła naprawe pojazdu w serwisie czyli drugiej firmie, została
    wpłacona zaliczka 500,00 , jedynym dokumentem tego faktu jest zwykłe
    pokwitowanie na kawałku papieru, czy serwis powinien/musiał/nie musiał
    wystawić fakture Vat na przyjęta kwotę?

  • 2. Data: 2006-11-24 09:39:42
    Temat: Re: Powinna byc faktura czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Nov 2006, obserwator wrote:

> [...]
    > wpłacona zaliczka 500,00 , jedynym dokumentem tego faktu jest zwykłe
    > pokwitowanie na kawałku papieru, czy serwis powinien/musiał/nie musiał

    A skąd mamy wiedzieć czy "serwis" jest VATowcem?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-11-24 16:13:17
    Od: "obserwator" <a...@t...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0611241039180.332@athlon64...

    > A skąd mamy wiedzieć czy "serwis" jest VATowcem?

    Zakładając że jest!

    A gdyby nie był to inny dokument typu rachunek na wpłaconą zaliczkę nie jest
    konieczny? Na jakiej podstawie moge wliczyć w koszty zadatkowana kwotę?

  • 4. Data: 2006-11-24 16:24:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 17:13:17 obserwator <a...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:Pine.WNT.4.64.0611241039180.332@athlon64...

    > Zak?adaj?c ?e jest!
    >
    > A gdyby nie by? to inny dokument typu rachunek na wp?acon? zaliczk? nie
    > jest
    > konieczny? Na jakiej podstawie moge wliczyae w koszty zadatkowana kwot??

    Jeśli nie jest VATowcem to AFAIK nie ma szczegółowych przepisów co i kiedy
    ma wystawić.
    Na pewno jest Art. 87 w Ordynacji Podatkowej:

    "
    (...)
    § 3. Podatnicy wymienieni w § 1, od których zażądano rachunku przed
    wykonaniem
    usługi lub wydaniem towaru, wystawiają rachunek nie później niż w terminie
    7
    dni od dnia wykonania usługi lub wydania towaru. Jeżeli jednak żądanie
    wystawienia
    rachunku zostało zgłoszone po wykonaniu usługi lub wydaniu towaru,
    wystawienie rachunku następuje w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.
    § 4. Podatnik nie ma obowiązku wystawienia rachunku, jeżeli żądanie
    zostało zgłoszone
    po upływie 3 miesięcy od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    (...)"

    Nie wiem o innych przepisach które by to regulowały.
    Jeśli są, to zaciekawiony tematem czekamy(razem z obserwatorem) na info od
    znawców :)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-11-24 17:33:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Nov 2006, obserwator wrote:

    > Zakładając że jest!

    :)

    > A gdyby nie był to inny dokument typu rachunek na wpłaconą zaliczkę nie jest
    > konieczny?

    Tylko dowód wpłaty - dla ew, sprawy cywilnej, jakby ani nie zrobili
    ani nie chcieli oddać.

    > Na jakiej podstawie moge wliczyć w koszty zadatkowana kwotę?

    Przecież przedpłaty i zaliczki nie są kosztem!
    Dla podatku dochodowego nie są ani kosztem u wpłacającego, ani przychodem
    dla otrzymującego - tylko *ewentualny* VAT się liczy i *ewentualny*
    PCC w razie postawiena zarzutu że to nie była zaliczka a pożyczka!
    Rozumiem że śmiesznie jest - bo przy przedpłacie "na VAT" VAT odlicza
    się z dniem otrzymania faktury, a koszt dopiero w dniu spełnienia
    świadczenia (czyli później). Ale tak jest...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-11-24 17:35:59
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > A gdyby nie był to inny dokument typu rachunek na wpłaconą zaliczkę nie
    > jest
    > konieczny? Na jakiej podstawie moge wliczyć w koszty zadatkowana kwotę?

    Wg mnie wogóle nie możesz wliczyć w koszty zadatku lub zaliczki...

  • 7. Data: 2006-11-24 18:13:32
    Od: "obserwator" <a...@t...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0611241830250.2116@athlon64...

> [...]
    > się z dniem otrzymania faktury, a koszt dopiero w dniu spełnienia
    > świadczenia (czyli później). Ale tak jest...

    Ok, a jesli firma zlecająca jest Vatowcem i podobnie serwis, to wtedy na
    zaliczke powinna być f-ra Vat?

  • 8. Data: 2006-11-24 18:34:35
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-11-2006 o 19:13:32 obserwator <a...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:Pine.WNT.4.64.0611241830250.2116@athlon64...

    > jest

    > przychodem
    >

    > Ok, a jesli firma zlecaj?ca jest Vatowcem i podobnie serwis, to wtedy na
    > zaliczke powinna byae f-ra Vat?

    A i owszem

  • 9. Data: 2006-11-24 21:27:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Nov 2006, obserwator wrote:

    > Ok, a jesli firma zlecająca jest Vatowcem i podobnie serwis, to wtedy na
    > zaliczke powinna być f-ra Vat?

    Tak, do 7 dni do wpływu AFAIR

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-11-28 14:51:38
    Od: "Animi" <a...@p...onet.pl>

    > Wg mnie wogóle nie możesz wliczyć w koszty zadatku lub zaliczki...
    Ale odliczasz Vat, a osoba przyjmująca zaliczkę musi Vat zapłacić
    (zakładając, że obydwoje są Vatowcami)
    Pozdrawiam
    ANIMI