  • 1. Data: 2009-03-09 14:40:36
    Temat: składka sdrowotna w PIT36
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Witam,

    W 2008 byłem na etacie i miałem DG.
    W PIT36 2008 w polu składki zdrowotnej wpisałem
    sumę składek do odliczenia z DG (7,75% podstawy)
    i kwoty składek z PIT11 z etatu.
    Razem jest tego ok. 3400zł

    Czy te składki można sumować?
    Sadzę, że tak, ale chciałbym się upewnić.

    BTW. Co ustawodawca ma na myśli pisząc
    "należna zaliczka" w pit36? to jest to co wpłaciłem,
    czy to co powinienem wpłacić? coś innego?

    Pozdr. Piotr

  • 2. Data: 2009-03-09 14:58:09
    Temat: Re: składka sdrowotna w PIT36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    > Czy te składki można sumować?
    > Sadzę, że tak, ale chciałbym się upewnić.

    Mozna i trzeba.
    Mozna je tez sobie dowolnie rozdzielac miedzy pitami 36,36-L, 37 - jak komu
    pasuje, zeby jak najmniej zaplacic :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-03-09 16:52:13
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    PiotrB. w <news:op.uqi4dydifjrr5n@piotrb>:

    > W 2008 byłem na etacie i miałem DG.
    > Czy te składki można sumować?
    > Sadzę, że tak, ale chciałbym się upewnić.

    Dobrze sadzisz

    > BTW. Co ustawodawca ma na myśli pisząc
    > "należna zaliczka" w pit36?

    To co się należało w trakcie roku

    > to jest to co wpłaciłem,
    > czy to co powinienem wpłacić?

    To co powinieneś -- jeżeli sie nie będzie zgadzało z tym co wpłaciłeś
    to masz problem, mniejszy z PIT-36, większy przy kontroli. No ale
    jeżeli płaciłeś tyle ile Ci wyszło z "symulacji" PIT-5, to:
    wpłaciłeś==powinieneś

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]