  • 1. Data: 2002-03-05 07:11:55
    Temat: skladki na ZUS
    Od: "Tomasz Stopczyński" <t...@g...pl>

    witam
    Mam kilka pytan do grupowiczow,

    1. Zamierzam zalozyc firme komputerowa (zalegalizowac), stymze jak do tego
    odnosi sie ZUS, najprawdopodobniej przez pierwsze 2-3 miesiace beda to
    przygotowania do wykonania wiekszego zlecenia, wiec nie bede uzyskiwal
    zadnych dochodow, ewentualnie nieznaczne, wiec z czego mam placic skladki
    ZUS??????

    2. Jaka jest kwota wolna od podatku dochodowego???

    pozdrawiam
    Tomasz Stopczyński

  • 2. Data: 2002-03-05 07:43:21
    Temat: Re: skladki na ZUS
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Jeśli założysz firmę i nigdzie nie jesteś zatrudniony to po zarejestrowaniu
    płacisz ZUS ( wszystkie składki a chorobowe dobrowolnie ) i nie jest to
    uzależnione od uzyskiwanych dochodów .Kwota wolna od podatku w 2002 to chyba
    2727 zł.
    Jolka

  • 3. Data: 2002-03-05 20:45:43
    Od: "Paweł J" <i...@k...net.pl>

    i jeszcze cie pociesze: za styczeń była to kwota 574,77 zł. co 3 miesiące
    się zmienia. płacisz składki od dnia zarejestrowania firmy.

  • 4. Data: 2002-03-05 21:45:09
    Od: "miro" <m...@w...onet.pl>

> [...]
    > przygotowania do wykonania wiekszego zlecenia, wiec nie bede uzyskiwal
    > zadnych dochodow, ewentualnie nieznaczne, wiec z czego mam placic skladki

    Nie ma lekko (:-)). Przecież to po prostu windykacja haraczu, nic innego...
    Lepiej pomyśleć konstruktywnie (:-))...
    Jeśli się jest jeszcze stosunkowo młodym człekiem - lepiej na pewno jest NIE
    płacić żadnych "ZUS"-ów w ogóle, bo i PO CO ? NA CO to komu ? (:-))...
    Przecież i tak na starość zobaczy swoją emeryturę / rentę, jak świnia
    niebo - to jasne dla każdego. Zapożyczeni jesteśmy przecież już dawno - nie
    tylko u naszych dzieci, ale i wnuków nawet ! (:-))...
    ZAMIAST tego - jakieś Amplico, czy inne ubezpieczenie kapitałowe, co
    gwarantuje rzeczywiste otrzymanie prawdziwej renty, i to niekoniecznie w
    "ustawowym wieku" (:-))... Permanentnie bezrobotnym być ! (:-)). Bez zasiłku
    i składek - ale z prawem do opieki zdrowotnej (:-))...
    Jasne. Nie każdy może sobie pozwolić na założenie działalności gospodarczej
    swojemu ojcu-renciście w wieku PONAD 60 lat (z rentą 400 złotych), albo
    współmałżonkowi, zatrudnionemu u kogoś na stałe (:-))...
    A KRUS niedługo już pociągnie, jeśli ktoś zamierza na niego przejść, bo jest
    posiadaczem 1,1 ha przeliczeniowego i chciałby zafigurować nagle jako rolnik
    (:-))... Mądre głowy w Warszawie intensywnie przecież myślą, z czyjej
    kieszeni załatać Dziurę Budżetową... Ten, kto coś w tym Kraju jeszcze
    usiłuje robić (dla siebie oczywiście i najbliższych), nawet okradany ZUS-ami
    i innymi wesołymi regulacjami prawnymi - zawsze jakoś jeszcze wybrnie...
    Zapłaci w efekcie finalnym za cały ten bajzel zdemoralizowana przebytym
    socjalizmem warstwa najniższa, która nie ma nic, nawet elementarnego
    rozumu...

    Właśnie poinformował mnie znajomy "pracodawca", który złamał rękę, że w
    ZUS-ie usłyszał, że g... dostanie, bo jest PRACODAWCĄ... I to pomimo, że
    płaci od lat wypadkowe. Dostałby odszkodowanie, gdyby był pracobiorcą (:-)).
    Nieważne, że jest firmą jednoosobową (:-))...
    Faajny kraj (:-))...

    Serdeczne pozdrowionka dla poważnej i przybitej ciężkimi problemami Grupy,
    miro.

    P.S. Panie Tomaszu ! Nie ma Pan Rodziców - emerytów (powyżej 60-go roku
    życia) ?... Jeśli Pan ma - to to takie proste przecież !... A ziemi w ilości
    1,1 ha przeliczeniowego nie może Pan gdzieś - gdziekolwiek ! - nabyć tanio ?
    Można dostać nawet i 3 hektary za 5 tysięcy, i to niekoniecznie na
    zadupiu...

  • 5. Data: 2002-03-06 16:19:31
    Od: "Tomasz Stopczyński" <t...@g...pl>

    cze

    Użytkownik "miro" <m...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tomasz Stopczyński" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

> [...]
    ?
    > Można dostać nawet i 3 hektary za 5 tysięcy, i to niekoniecznie na

    moglby Pan blizej przyblizyc ten temat, mam znajomego ktory ma gospodarstwo
    rolne, czy umowa dzierzawy za symboliczna kwote tez wchodzi w gre ???
    slyszalem rowniez ze musze buc posiadaczem ziemii minimum rok, bo dopiero
    wtedy mam moliwosc wyboru ?!
    i jaka skladka na krus w tejc hwili obowiazuje??
    rozumiem ze gdybym zalozyc dzialalnosc pozarolnicza to muisalbym jeszcze
    placic zdrowotne do Zusu???

    TIA

    pozdrawiam
    Tomasz Stopczyński

  • 6. Data: 2002-03-10 21:50:49
    Od: "Wojciech Kosiba" <k...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Stopczyński <t...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a65fbq$r29$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > i jaka skladka na krus w tejc hwili obowiazuje??
    > rozumiem ze gdybym zalozyc dzialalnosc pozarolnicza to muisalbym jeszcze

    Żeby płacić KRUS trzeba mieć/dzierżawić przez minimum 1 rok 1 ha
    przeliczeniowy ziemi rolnej i w tym czasie nigdzie nie pracować (być
    płatnikiem ZUS). Można to najprościej załatwić (chyba) będąc na studiach
    dziennych. Niestety ten wariant mnie już nie dotyczy