  • 1. Data: 2004-04-29 10:59:59
    Temat: składki na zus emerytów
    Od: "adre" <s...@p...gazeta.pl>

    Witam
    mam pytanie czy zawierajac umowe zlecenia z emerytem mam obowiazek
    odprowadzić składki na zus. Pewne profanskie pytanie ale nie znam sie
    na tym za grosz. Pozdrawiam serdecznie

    sz

  • 2. Data: 2004-04-30 16:38:56
    Temat: Re: składki na zus emerytów
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "adre" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    > mam pytanie czy zawierajac umowe zlecenia z emerytem mam obowiazek
    > odprowadzić składki na zus.

    Jeżeli emeryt nie jest zatrudniony na umowę o pracę, ani nie wykonuje
    umowy zlecenia dla innej firmy, to od umowy zlecenia obowiązkowe są
    ubezpieczenia: emerytalne, rentowe, zdrowotne. Dobrowolne jest
    ubezpieczenie chorobowe. Ubezpieczenie wypadkowe jest obowiązkowe, jeżeli
    zlecenie wykonywane jest w siedzibie zleceniodawcy.
    Zgłoszenie do ubezpieczenia na druku ZUS ZUA.

    Pozdrawiam

    wa