  • 1. Data: 2008-12-15 22:19:51
    Temat: składki zus - odliczenie pit-5l (poprawnosc) CDN Optima
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam,
    właśnie dotarło do mnie, ze chyba dosc poważnie "sknocilam" odliczenia
    składek zdrowotnych w tym roku, juz nawet nie zagladam do poprzedniego.

    Składki opłacam na ogól w miesiacu nastepnym przed 10, czyli np. za
    listopad - 9 grudnia,

    wszystkie rozrachunki prowadzę w CDN Optimie, moze znajdzie sie ktos
    doswiadczony

    w programie składki wprowadziłam w nastepujacych kwotach
    PIT - 5L
    Miesiąc 01 rok 2008 - skł zdr - 168,04
    Miesiąc 02 rok 2008 - skł zdr - 0 (moja pomyłka, nie uwzględniłam, to
    teraz jest nieistotne)
    Miesiąc 03 rok 2008 - skł zdr - 180,48
    Miesiąc 04 rok 2008 - skł zdr - 180,48
    Miesiąc 05 rok 2008 - skł zdr - 180,48
    Miesiąc 06 rok 2008 - skł zdr - 177,27
    Miesiąc 07 rok 2008 - skł zdr - 177,27
    Miesiąc 08 rok 2008 - skł zdr - 177,27
    Miesiąc 09 rok 2008 - skł zdr - 183,23
    Miesiąc 10 rok 2008 - skł zdr - 183,23
    Miesiąc 11 rok 2008 - skł zdr - 183,23
    Miesiąc 12 rok 2008 - skł zdr -

    Znalazłam natomiast taka tabele przedstawiajaca odliczenia ZUS
    01/2008 168,05 zł
    01-02/2008 168,05 zł
    01-03/2008 168,05 zł
    01-04/2008 180,48 zł
    01-05/2008 180,48 zł
    01-06/2008 180,48 zł
    01-07/2008 177,27 zł
    01-08/2008 177,27 zł
    01-09/2008 177,27 zł
    01-10/2008 183,23 zł
    01-11/2008 183,23 zł
    01-12/2008 183,23 zł

    (http://www.pit.pl/odliczenia_skladek_zus_dla_nowych
    _firm_686.php)

    z czego wynika, ze chyba jednak zaczelam odliczac z miesiecznym
    wyprzedzeniem :/
    w chwili obecnej juz zglupialam jak powinno byc poprawnie, wiec prosze o
    jakies naprowadzenie, no i moze jakas propozycje jak to teraz
    wyprowadzic, czy po prostu poprawnie zrobic rozliczenie roczne

  • 2. Data: 2008-12-16 06:20:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ania w <news:gi6l62$fd$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > składek zdrowotnych w tym roku, juz nawet nie zagladam do poprzedniego.
    > Składki opłacam na ogól w miesiacu nastepnym przed 10, czyli np. za
    [...]
> [...]

    > jakies naprowadzenie, no i moze jakas propozycje jak to teraz
    > wyprowadzic, czy po prostu poprawnie zrobic rozliczenie roczne

    Hint: komentarz pod tabelką.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-12-16 10:19:21
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    'Tom N' pisze:
    _firm_686.php)

    Skąd im się tam wzięło po 168,05 za pierwsze trzy miesiące 2008, bo mi z
    obliczeń wychodzi 168,04?
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 4. Data: 2008-12-16 14:18:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    ajt w <news:gi7ve8$d8u$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    _firm_686.php)

    > Skąd im się tam wzięło po 168,05 za pierwsze trzy miesiące 2008, bo mi z
    > obliczeń wychodzi 168,04?

    Nie sprawdzałem zgodności kwot.

    A pewnie liczyli % od wysokości składki, zamiast od podstawy ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-12-16 23:14:30
    Od: Ania <a...@g...pl>

    'Tom N' pisze:

    > [...]
    _firm_686.php)

    > Hint: komentarz pod tabelką.

    a wiec sie pomylilam, o miesiac pozniej powinnam wpisac stawki,
    prostowac to teraz jakos? czy przy rocznym rozliczeniu

  • 6. Data: 2008-12-17 05:56:24
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ania w <news:gi9com$qv3$1@inews.gazeta.pl>:

    _firm_686.php)

    > a wiec sie pomylilam, o miesiac pozniej powinnam wpisac stawki,
    > prostowac to teraz jakos? czy przy rocznym rozliczeniu

    20 (22) grudnia się zbliża...
    Nie odliczyłaś za luty, więc w sumie wychodzi, że podatku nie
    zaniżałaś.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-12-17 16:13:38
    Od: Ania <a...@g...pl>

    'Tom N' pisze:

    > 20 (22) grudnia się zbliża...
    > Nie odliczyłaś za luty, więc w sumie wychodzi, że podatku nie
    > zaniżałaś.

    fakt, wiec w sumie nie ma tego zlego ;)