  • 1. Data: 2007-01-16 10:19:26
    Temat: sp. z o.o., wspólnicy, fakturowanie
    Od: "kotak" <catcat(wycinaj)@op.pl>

    cześć,

    mam pytanie czy taka sytuacja jest zgodna z prawem:

    jest spółka z o.o.; trzech wspólników po 33 %,
    jednocześnie jeden wspólnik jest prezesem, drugi vice,
    trzeci członkiem zarządu, wszyscy trzej mają działalności gospodarcze, płacą
    podatki i ZUSy, oraz mają podpisane umowy z tą spółką z o.o. o zarządzanie
    na 1000 zł miesięcznie, i wystawiają za to co miesiąc faktury,
    dodatkowo z wypracowanego przez siebie zysku na rzecz spólki mają
    pewien procent który również fakturują na spółkę

    czy to ma się jakoś źle z całą nagonką o samoztrudnienie ?

    dzięki za każdą odpowiedź, jeżeli będzie trzeba uściślę informacje

  • 2. Data: 2007-01-16 16:41:40
    Temat: Re: sp. z o.o., wspólnicy, fakturowanie
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "kotak" <catcat(wycinaj)@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewien procent który również fakturują na spółkę
    >
    > czy to ma się jakoś źle z całą nagonką o samoztrudnienie ?

    Powiedziałbym, że nawet bardzo źle.
    Toż to kantem pachnie na odegłość, zwłaszcza to wytransferowywanie zysku
    przed opodatkowaniem.....

  • 3. Data: 2007-01-16 16:49:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-01-2007 o 17:41:40 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kotak" <catcat(wycinaj)@op.pl> napisał w wiadomości

    > Powiedziałbym, że nawet bardzo źle.
    > Toż to kantem pachnie na odegłość, zwłaszcza to wytransferowywanie zysku
    > przed opodatkowaniem.....

    Hmm, możesz to rozwinąć ?

  • 4. Data: 2007-01-16 17:07:04
    Od: "kotak" <catcat(wycinaj)@op.pl>

    > Powiedziałbym, że nawet bardzo źle.
    > Toż to kantem pachnie na odegłość, zwłaszcza to wytransferowywanie zysku
    > przed opodatkowaniem.....

    dlaczego? przeciż spółka płaci swoje 16% od każdego zysku,
    a potem każdy wspólnik płaci swoj podatek od faktur ?
    powiedziłbym że jest to podwójnie opodatkowane

  • 5. Data: 2007-01-18 18:27:28
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Hmm, możesz to rozwinąć ?

    A co tu do rozwijania?
    Zysk w spółce z o.o. ma to do siebie, że najpierw się płaci od niego podatek
    CIT, a później PIT.
    A tutaj wyraźnie się CIT unika.....

  • 6. Data: 2007-01-18 18:28:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > dlaczego? przeciż spółka płaci swoje 16% od każdego zysku,

    A coś jestem dziwnie spokojny, że te faktury to w koszty idą i ten zysk
    zmniejszają.
    Jeśli się mylę to przepraszam, ale tak wynikało z opisu.

  • 7. Data: 2007-01-18 18:45:57
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-01-2007 o 19:27:28 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > A co tu do rozwijania?
    > Zysk w spółce z o.o. ma to do siebie, że najpierw się płaci od niego
    > podatek CIT, a później PIT.
    > A tutaj wyraźnie się CIT unika.....

    A ja mam przed sobą opinię fachmana, z których wynika że mogę wystawiać
    swojej spółce faktury. Grozi to szacowaniem przez US i niczym więcej.
    A jeśli się kwoty rozsądnie dobierze to nawet tego szacowania można
    uniknąć.
    Wystawianie faktur swojej spółce to nic zdrożnego, czasami nie do
    uniknięcia.

  • 8. Data: 2007-01-18 18:48:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 18-01-2007 o 19:28:20 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > zmniejszają.
    > Jeśli się mylę to przepraszam, ale tak wynikało z opisu.

    To gdzie tu kant skoro mimo zmniejszenia podatku spółki sam go płaci?
    A jasne że doszacowac US może ale doszukiwanie się kantu w zwykłej
    operacji to przegięcie.

    Powiedz mi proszę co byś zrobił gdybyś miał np w DG drogie oprogramowanie,
    i zakładałbyś spółkę, a producent oprogramowania nie zgodził by się
    na przeniesienie licencji na spółkę?

  • 9. Data: 2007-01-19 21:40:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > A ja mam przed sobą opinię fachmana, z których wynika że mogę wystawiać
    > swojej spółce faktury.

    A kto mówi że nie?
    Pytałeś czy to wróży kłopoty.
    IMO wróży i to mocne.

    > Wystawianie faktur swojej spółce to nic zdrożnego, czasami nie do
    > uniknięcia.

    Tak, faktury na zysk.
    Jeszcze lepiej na 100% zysku.
    Musiałbyś dużego naiwniaka trafić, żeby tego nie zakwestionował....

  • 10. Data: 2007-01-19 21:43:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > To gdzie tu kant skoro mimo zmniejszenia podatku spółki sam go płaci?

    Kto płaci i co płaci?
    Osoba fizyczna CIT jakiejś spółki?
    Wiesz o czym mówisz?

    > Powiedz mi proszę co byś zrobił gdybyś miał np w DG drogie oprogramowanie,
    > i zakładałbyś spółkę, a producent oprogramowania nie zgodził by się
    > na przeniesienie licencji na spółkę?

    Przeniósłbym.
    Producent może sobie fiknąć, w Polsce ważniejsze jest tutejsze prawo od
    widzimisie producenta.