  • 1. Data: 2007-01-16 09:13:57
    Temat: uproszczone rozliczenia PIT i VAT - kwartalne itp
    Od: defalk <d...@d...inv>

    Dopiero niedawno dowiedzilem sie o rewolucyjnych zmianach w zaliczkach i
    deklaracjach miesiecznych na PIT :)

    Chcialbym sobie uproscic zycie, i w zwiazku z tym wybrac roziczanie takie:
    PIT: zaliczki wplacane kwartalnie, wedlug rzeczywistych dochodow
    VAT: zaliczki i deklaracje kwartalnie (czy zaliczki maja byc wedlug
    rzeczywistej wartosc sprzedazy i odliczeń?)
    (mam DG, maly podatnik, kpir, VAT, bez kasy fiskalnej)

    Czy tak konfiguracja niesie za soba jakies ryzyko, ktorego nie zauwazylem?
    Jak i do kiedy nalezy zglosic zmiane sposobu do US?

  • 2. Data: 2007-01-16 09:19:05
    Od: defalk <d...@d...inv>

    defalk wrote:

> [...]
    >
    > Czy tak konfiguracja niesie za soba jakies ryzyko, ktorego nie zauwazylem?
    > Jak i do kiedy nalezy zglosic zmiane sposobu do US?

    dodam, ze maly podatnikiem jestem ze wzgledu na wysokosc obrotow, ale nie
    zglazalem tego nigdzie, i jak dotad wystawiam zwykle faktury (a zeby
    rozliczac sie kwartlanie z VAT bede musial wystawiac faktury VAT MP?) i
    skaldam deklaracje co miesiac.

  • 3. Data: 2007-01-16 09:31:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-01-2007 o 10:19:05 defalk <d...@d...inv> napisał(a):

> [...]
    > zglazalem tego nigdzie, i jak dotad wystawiam zwykle faktury (a zeby
    > rozliczac sie kwartlanie z VAT bede musial wystawiac faktury VAT MP?) i

    Nie musisz być VAT-MP, wystarczy kwartalne rozliczanie.
    Do PIT piszesz zwykłe oświadczenie o wyborze zaliczek kwartalnych,
    do VAT też może byc oświadczenie, albo masz dedykowane pola na VAT-R(tylko
    nie wybierz metody kasowej)

    pozdr