  • 11. Data: 2007-01-19 22:51:24
    Temat: Re: sp. z o.o., wspólnicy, fakturowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Jan 2007, t wrote:

    > A ja mam przed sobą opinię fachmana, z których wynika że mogę wystawiać
    > swojej spółce faktury. Grozi to szacowaniem przez US i niczym więcej.

    I w zasadzie tyle.

    > A jeśli się kwoty rozsądnie dobierze

    Tyle, że z postu na początku posta wynika czarno na białym iż ma być
    wypłacana premia która wprost ma zastąpić dywidendę :), i ta premia
    ma być wypłacona "dla firmy" na deser.
    IMO nie przejdzie w dwu miejscach (wypłaty "na firmę" bo zostanie
    potraktowane jako dochód "managerski" i dla opłacanego potraktowane
    jako dochód osobisty oraz wypłaty dla wspólnika bo jest proszeniem
    się o zarzut niewłaściwego zaliczenia tego wynagrodzenia, czyli
    zamiast dywidendy właśnie).

    > Wystawianie faktur swojej spółce to nic zdrożnego, czasami nie do uniknięcia.

    Ale ja się zgadzam z Cavallino - zależy "za co"!
    Jak spzoo wystawi swojemu udziałowcowi (albo przyjmie od niego) fakturę
    na "rynkowych" zasadach, czyli "tyle ile bierze od klientów" i do tego
    w ramach trzepania umie obronić że rzeczywiście TYLE sprzedano/kupiono
    i wycena jest prawidłowa, to oczywiście masz rację :)

    pzdr, Gotfryd