  • 1. Data: 2007-01-15 22:16:16
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza - samozatrudnienie
    Od: "Charlie" <charlie@@@@@go2.pl>

    Witam,
    czy ktos moze wie (zna sposob) w jaki mozna obejsc nowe przepisy o DG
    kwalifikujace ta DG jako etat??
    Wlasnie tak pracuje i mi sie podoba. Ale szef sie wystraszyl i zamierza
    przeniesc wszystkich handlowcow na etaty - oczywiscie z mniejszym
    wynagrodzeniem.
    Pozdrawiam, Charlie

  • 2. Data: 2007-01-16 01:59:51
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza - samozatrudnienie
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Wlasnie tak pracuje i mi sie podoba. Ale szef sie wystraszyl i zamierza
    > przeniesc wszystkich handlowcow na etaty - oczywiscie z mniejszym
    > wynagrodzeniem.

    Co za podly szantażysta! Etatem grozi, bandyta jeden!

    Zarty zartami, ale mysle ze w przypadku handlowcow
    nie bedzie trudno sensownie udowodnic, ze zleceniobiorca
    nie spełnia jednego ze slynnych 3 warunków. Odpowiednio
    zmodyfikowana umowa powinna wystarczyc. Np. dopisywac
    do umów kary umowne za rozne błędy itp. Aby mieć ten
    element ryzyka. Poza tym zapisy o koniecznosci pracy
    na wlasnym sprzecie, bo zleceniodawca żadnego nie zapewnia.
    Także - koniecznie - brak ustalonych godzin pracy.
    No i co najwazniejsze - brak ustalonego, stałego wynagrodzenia.
    Oczywiscie jesli Twoj pracodawca nie jest na tyle godny zaufania,
    aby pracować z nim przy takiej umowie, to nieco gorzej.

    latet

  • 3. Data: 2007-01-16 09:04:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Jan 2007, latet wrote:

    > Co za podly szantażysta! Etatem grozi, bandyta jeden!

    :)
    Tak przy okazji - punkt widzenia zależy od p. siedzenia, przypomnę
    iż relatywnie niedawno ktoś przedstawiał takie formy samozatrudnienia
    jako "szantaż pracodawcy", nie przyjmując do wiadomości że całkiem
    sporo jest przypadków odwrotnych.

> [...]
    > Także - koniecznie - brak ustalonych godzin pracy.
    > No i co najwazniejsze - brak ustalonego, stałego wynagrodzenia.

    Jak czytałem pytanie, to sobie myślałem czy oni tam jakiejś
    formy "premii od obrotu" nie mają.
    A jeśli tak, to bym przeczytał dokładnie rozdział Kodeksu
    Cywilnego dotyczący działalności agencyjnej.
    Razem ze sławnym "agent w zakresie ... swojego przedsiębiorstwa...".

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-16 17:29:27
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik "Charlie" <charlie@@@@@go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wlasnie tak pracuje i mi sie podoba. Ale szef sie wystraszyl i zamierza
    > przeniesc wszystkich handlowcow na etaty - oczywiscie z mniejszym
    ==================
    Słyszałem o takim to sposobie, że pracownicy zawiązują spółkę cywilną i to
    spółka świadczy usługi na rzecz pracodawcy. Wydaje się całkiem rozsądne.

    Atomek

  • 5. Data: 2007-01-16 19:46:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Atomek wrote:
    > Słyszałem o takim to sposobie, że pracownicy zawiązują spółkę cywilną i
    > to spółka świadczy usługi na rzecz pracodawcy. Wydaje się całkiem rozsądne.

    I kto by pomyślał, że wystarczyłoby obniżyć podatkowe i parapodatkowe
    koszty pracy, ażeby ludzie zajęli się zarabianiem pieniędzy a nie
    kombinowaniem jak tu nie dać sie oskubać ;-)

    Piotrek