  • 1. Data: 2007-06-12 06:48:32
    Temat: spadek wartośc samochodu
    Od: "Diego" <d...@g...pl>

    Nabyłem spadek w postaci 13-letniego samochodu oraz pewnej ilości gotówki
    którą zmarły posiadał na koncie .

    Jeśli chodzi o pieniądze to rozumiem że wysokość spadku zależy od wyciągu z
    konta zmarłego w dniu śmierci , mam nadzieje że bank udostępni mi wyciąg z
    tego dnia po okazaniu wyroku sądu dotyczącego spadku.

    W jaki sposób mam oszacować wartość auta żeby móc zapłacić podatek od spadku
    ?

    Czy będzie brana pod uwagę wartość samochodu z dnia śmierci spadkodawcy czy
    z dnia uprawomocnienia się wyroku sądu który podzielił spadek , między tymi
    datami jest mniej więcej rok rozbieżności ???

    I jeszcze jedno pytanie od uprawomocnienia się wyroku sądu który przyznawał
    mi spadek minęły ponad 3 miesiące , dopiero teraz zorientowałem się ze na
    rozliczenie się z fiskusem mam miesiąc od uprawomocnienia, wcześniej
    sądziłem że ze spadku będę mógł się rozliczyć w zeznaniu za cały ten rok .
    Jakie konsekwencje, kary wiążą się z takim spóźnieniem ?

    Dodam że należę do najbliższej rodziny zmarłego, i że śmierć nastąpiła w
    roku 2006 więc jak sądzę nie będą miały zastosowania ulgi wprowadzone w
    2007 roku .