  • 1. Data: 2007-01-02 09:26:34
    Temat: remanent na koniec roku
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    Witam

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza - jest to praktyka stomatologiczna. Czy
    obowiazuje mnie wykonanie remanentu na koniec roku? Jesli tak - jak to ma
    mniej wiecej wygladac? Czy sa jakies uregulowania mowiace o tym jak to
    zrobic, zeby bylo dobrze? Jakies ustawy? Poprosze o wszelkie podpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam, cacup.
    - - -

  • 2. Data: 2007-01-02 09:35:02
    Temat: Re: remanent na koniec roku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 02 Jan 2007 10:26:34 +0100, cacup napisał(a):

> [...]
    > mniej wiecej wygladac? Czy sa jakies uregulowania mowiace o tym jak to
    > zrobic, zeby bylo dobrze? Jakies ustawy? Poprosze o wszelkie podpowiedzi.

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie
    prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
    Dz. U. Nr. 152 poz. 1475, Nr 224 poz. 2226, z 2004 r. Dz. U. Nr 282
    poz. 2807

    Znajdź i poczytaj - tam jest wszystko

  • 3. Data: 2007-01-02 10:13:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jan 2007, cacup wrote:

    > Witam
    >
    > Prowadze dzialalnosc gospodarcza - jest to praktyka stomatologiczna.

    Za to nie piszesz o formie opodatkowania, a forma remenantu od
    tego zależy.

    > Czy obowiazuje mnie wykonanie remanentu na koniec roku? Jesli tak - jak to ma
    > mniej wiecej wygladac? Czy sa jakies uregulowania mowiace o tym jak to
    > zrobic, zeby bylo dobrze? Jakies ustawy?

    Hm... z Kodeks Drogowy znasz? ;) (proszę nie krzyczeć :))
    Albo obowiązuje Cię rozporządzenia o KPiR, albo dot. ryczałtów;
    KPiR przykładowo (rejestracja darmowa, można poszukać gdzie indziej):
    http://podatki.pl/akty/260803.htm
    ...a ryczałty też w okolicy (chyba w "rachunkowość" wepchnęli!!)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-02 11:11:07
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    > Hm... z Kodeks Drogowy znasz? ;) (proszę nie krzyczeć :))
    niestety nie za bardzo :D

    > Za to nie piszesz o formie opodatkowania, a forma remenantu od
    > tego zależy.
    rozliczam sie nie ryczaltem lecz KPiR

    > Albo obowiązuje Cię rozporządzenia o KPiR, albo dot. ryczałtów;
    > KPiR przykładowo (rejestracja darmowa, można poszukać gdzie indziej):
    > http://podatki.pl/akty/260803.htm
    czyli jak rozumiem obowiazuje mnie ustawa o KPiR. mam wiec takie pytanie -
    bo niestety wiem, ze te ustawy sa porozwalane w wielu dziennikach ustaw.
    chetnie bym sie przyjrzal dokladnie tym ustawom - prosilbym gdzie mozna
    uzyskac max ilosc informacji?

    --
    Pozdrawiam, cacup.
    - - -

  • 5. Data: 2007-01-02 11:23:38
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    dziekuje za zmotywowanie do przejrzenia tej ustawy

  • 6. Data: 2007-01-02 17:10:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jan 2007, cacup wrote:

    > rozliczam sie nie ryczaltem lecz KPiR

    > czyli jak rozumiem obowiazuje mnie ustawa o KPiR.

    Rozporządzenie.

    > mam wiec takie pytanie -
    > bo niestety wiem, ze te ustawy sa porozwalane w wielu dziennikach ustaw.
    > chetnie bym sie przyjrzal dokladnie tym ustawom - prosilbym gdzie mozna
    > uzyskac max ilosc informacji?

    Weźże i przeczytaj link!
    Fakt, wymaga darmowej rejestracji, możesz jeszcze poszukać tu:
    isip.sejm.gov.pl
    ...albo googlem. Ale IMO lepiej się np. przeszukuje HTMLa.
    Słowa kluczowe: Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia
    podatkowej księgi przychodów i rozchodów

    Tam jest też podstawa prawna wydania - powszechnie znana ustawa o podatku
    dochodowym osób fizycznych.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-02 19:35:07
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    ok ok, oczywiscie zajrzalem. juz dla mnie wszystko jest jasne
    dziekuje za podpowiedzi

    --
    Pozdrawiam, cacup.
    - - -

  • 8. Data: 2007-01-02 21:44:32
    Od: "zenek" <...@...z>

    Użytkownik "cacup" < > napisał w wiadomości
    > ok ok, oczywiscie zajrzalem. juz dla mnie wszystko jest jasne
    > dziekuje za podpowiedzi

    A mógłbyś odpowiedzieć na swoje pytanie o remanent ? Sorry , nie chce mi się
    przeglądać rozporządzenia...

    Pozdrawiam
    zenek

  • 9. Data: 2007-01-02 22:53:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jan 2007, zenek wrote:

    > Użytkownik "cacup" < > napisał
    >
    > A mógłbyś odpowiedzieć na swoje pytanie o remanent ? Sorry , nie chce mi się
    > przeglądać rozporządzenia...

    ROTFL :)
    Popatrz na to inaczej: to "nieprzeglądanie" się moze zemścić.
    "nie wiedziałem że na czerwonym nie wolno" ;)
    A odpowiedzi brzmią:
    - tak
    - patrz niżej
    - tak, w rozporządzeniu o KPiR!
    :)
    Trochę opisów znajdziesz również w archiwach grupy (link dziś ze dwa
    razy był!).
    W skrócie i "z głowy":
    - podatnik wybiera sposób wyceny (zakup/wartość rynkowa)
    - specyfikacja co w pozycjach jest w rozporządzeniu (oczywiście
    wolno ujmować dodatkowe informacje), czyli cena, ilość...
    - musi być protokół
    IMO to znaczy że protokół "pozycji spisowych zero, wartość zero"
    (z podpisem i datą) również (jeśli tak jest).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-01-04 20:02:04
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 02-01-2007 o 23:53:44 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > - podatnik wybiera sposób wyceny (zakup/wartość rynkowa)

    Rozumiem że własny wyrób wycenia się w cenach zakupu "cześci składowych",
    a coś zamówionego na umowę o dzieło, do odsprzedaży - w cenie z umowy?

    pozdr