  • 1. Data: 2007-02-01 15:44:54
    Temat: spółka cywilna
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Cześć,

    Jak to jest, czy wspólnicy spółki cywilnej
    mogą bez ograniczeń korzystać ze sprzętu należącego
    do innych wspólników i współpracować przy wykonywaniu
    zleceń spółki bez rozliczeń podatkowych między sobą?

    Piotr

  • 2. Data: 2007-02-01 16:02:19
    Temat: Re: spółka cywilna
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Jak to jest, czy wspólnicy spółki cywilnej
    > mogą bez ograniczeń korzystać ze sprzętu należącego
    > do innych wspólników i współpracować przy wykonywaniu
    > zleceń spółki bez rozliczeń podatkowych między sobą?

    Co to jest sprzęt należący do innego wspólnika ? Jego żona ? Chyba można
    używać bez podatku:-(
    Normalne narzędzia są kupowane na spółkę i zawsze jakaś ich część należy
    należy do wspólnika i każdy używa jak potrzebuje, np. auto czy telefon.
    Czemu "dzielisz włos na czworo" ?

  • 3. Data: 2007-02-01 20:19:30
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 01-02-2007 o 17:02:19 lwh <...@v...pl> napisał:

> [...]
    > Normalne narzędzia są kupowane na spółkę i zawsze jakaś ich część należy
    > należy do wspólnika i każdy używa jak potrzebuje, np. auto czy telefon.

    nie chcę skończyć jak wiadomy piekarz

    Pitor

  • 4. Data: 2007-02-02 08:21:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Feb 2007, lwh wrote:

    > Użytkownik "PiotrB." <p...@n...pl> napisał
    > Co to jest sprzęt należący do innego wspólnika ?

    Założywszy że dosłownie jest to sprzęt *nie* stanowiący współwłasności
    w ramach S.C., czyli ani nie wprowadzony jako wkład ani nie "zakupiony
    na spółkę", to pytanie byłoby dość trudne a ilość komplikacji groźna :|

    > Normalne narzędzia są kupowane na spółkę

    :)
    Bywa jednak że wspólnik chce przytargać jakiś własny sprzęt.
    Patrząc na to zdroworozsdkowo, to ew. komplikacje wg przepisów są
    bezsensowne a udowodnienie (takiego czynu) może być trudne.
    Niemniej ... dura lex...

    > Czemu "dzielisz włos na czworo" ?

    Parę lat temu ekipy "gazetowe" zabierały się za ten temat, wnioski
    raczej nie były zachęcające :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-02-02 12:36:32
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0702020916480.3020@athlon64...
    > Parę lat temu ekipy "gazetowe" zabierały się za ten temat, wnioski
    > raczej nie były zachęcające :)

    Słuchając dziennikarzy wniosek może być tylko jeden
    Pozabijać wszystkich polaków. Albo byli, albo są, albo będą czemuś winni.

  • 6. Data: 2007-02-04 12:41:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-02-2007 o 16:44:54 PiotrB. <p...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > do innych wspólników i współpracować przy wykonywaniu
    > zleceń spółki bez rozliczeń podatkowych między sobą?

    Temat jest poparany na tyle, że albo weź _dobrego_ doradcę
    i daj temat do opracowania całościowo(tak żeby dostać gotowe rozwiązanie
    na tacy), albo rób to całkowicie bezpapierkowo i bezśladowo.
    To są dwa najbezpieczniejsze warianty.
    Paradoksalnie doumentowanie tego na własną rękę, po to aby byc podatkowo
    ok,
    może narobić naprawdę niezłego bigosu - a muchy zapewne tylko czekają na
    takich
    podkładkowiczów.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne