  • 1. Data: 2003-09-19 08:37:39
    Temat: spółka jawna ?
    Od: "Mgr" <h...@x...wp.pl>

    Mam pytanie - czy spółka jawna zarejetsrowana w Sądzie
    Gospodarczym,posiadająca KRS jest osobą prawną? Ten dylemat nie potrafią
    rozwiązać księgowe.

  • 2. Data: 2003-09-19 08:47:31
    Temat: Re: spółka jawna ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mgr napisał:

    > Mam pytanie - czy spółka jawna zarejetsrowana w Sądzie
    > Gospodarczym,posiadająca KRS jest osobą prawną? Ten dylemat nie potrafią
    > rozwiązać księgowe.

    Zmienic księgowe.

    Spółka jawna nie ma osobowości prawnej ale jest przedsiębiorcą.
    A teorii określa sie ja jako "ułomną osobe prawną" bo czasami jest
    traktowana jak samodzielna osoba a czasami jako spółka osób fizycznych.
    Ale żaden zapis ustawowy nie używa takiego okreslenia.
    Osobowości prawnej jako takiej nie posiada.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-09-19 08:50:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Zmienic księgowe.

    Żeby nie było że ja taka "mondra" - to co napisałam o spółce jawnej
    pamiętam jeszcze ze studiów a było to juz jakiś czas temu.
    Jeżeli księgowa ma wyższe wykształcenie to kiedys ten kodeks handlowy
    przestudiowac musiała. Jak nic jej z tego w głowie nie zostało to
    pytanie co np. z rachunkowości albo analizy finansowej tam zostało?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-09-19 09:23:05
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > Zmienic księgowe.

    a moze ich jest tak duzo, ze maja wlasny zwiazek zawodowy w zakladzie pracy.
    i jak je zwolnic?

    vladi

  • 5. Data: 2003-09-19 10:08:23
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > przestudiowac musiała. Jak nic jej z tego w głowie nie zostało to
    > pytanie co np. z rachunkowości albo analizy finansowej tam zostało?

    Kodeks handlowy czy Kodeks spolek handlowych? Nie ze sie czepiam ;-) Ale
    zgadzam sie z "Twoja" interpretacja osobowosci prawnej spolki osobowej.

    Adam

  • 6. Data: 2003-09-19 10:12:32
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Mam pytanie - czy spółka jawna zarejetsrowana w Sądzie
    > Gospodarczym,posiadająca KRS jest osobą prawną? Ten dylemat nie potrafią
    > rozwiązać księgowe.

    Kurcze mam nadzieje, ze nie jestes spolka prawa handlowego. I Twoje ksiegowe
    dlatego nie znaja tej ustawy. Ale jesni nie daj Boze jestes to pojdz w
    niedziele do kosciola i postaw swieczke, bo jezeli takich spraw nie znaja to
    pytanie czego jeszcze nie wiedza?

    Adam

  • 7. Data: 2003-09-19 10:36:41
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Ja nie mówie o Kodeksie Handlowym a o kodeksie handlowym :-)

    Zadnego szacunku, ale merytorcznie to mowisz ksh - na ile mi sie wydaje.

    Adam

  • 8. Data: 2003-09-19 10:39:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

  • 9. Data: 2003-09-19 10:48:33
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Swoja drogą - WSZYSCY znani mi prawnicy mówią potocznie "kodeks
    > handlowy" i nikt nikogo nie poprawia.
    > No, w oficjalnych pismach czy wystąpieniach to KSH, ale na co dzień?
    > W końcu ustawy o vacie tez nie ma ;-)) A ilez razy ją tu wspominamy.

    Mialem wyklady z prawnikiem na temat ksh i on sie czepial o nazwe. Moze
    dlatego, ze go tworzyl :-) Ustawa o VAT ejst jedna (no czesto zmieniana -
    ale jedna) a kh i ksh to dwie inne ustawy.
    P.S. Czy ci prawnicy nadal licza w milionach zlotych? ;-) Nie to, ze sie
    czepial. Pozdrawiam

    P.S. Proponuje skonczyc dyskusie bo to tylko bicie piany.

    Adam

  • 10. Data: 2003-09-19 10:52:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Zadnego szacunku, ale merytorcznie to mowisz ksh - na ile mi sie wydaje.

    Merytorycznie to mówie "KOdeks Handlowy lub aktualnie obowiązujący
    przepis ktory go zastąpił" ;-)