  • 11. Data: 2003-09-19 11:57:13
    Temat: Re: spółka jawna ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, vladi wrote:

    >+ > Zmienic księgowe.
    >+
    >+ a moze ich jest tak duzo, ze maja wlasny zwiazek zawodowy w zakladzie pracy.
    >+ i jak je zwolnic?

    To jest NTG (*.prawo, IMHO) :)
    Ale skoro już - to np. można "rozwiązać dział księgowy w związku
    z powierzeniem obsługi firmie outsorcingowej".
    Oczywiście pół roku nie można tego działu odtwarzać :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-09-19 12:19:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, Adamski wrote:
    [...]
    >+ Ustawa o VAT ejst jedna (no czesto zmieniana -
    >+ ale jedna)

    ...nie, ustaw o VAT nie ma, bo u nas nie ma VAT :]
    PTU nie działa tak jak VAT: łaską jest pozwolenie odliczania
    PTU od *niektórych* zakupów, w odróżnieniu od płacenia
    (automatycznie !) podatku *wyłącznie* od "wartości
    dodanej". Patrz moje warczenia (na *.prawo) na wszystkich
    geniuszy twierdzących że "w Niemczech oszukiwanie na
    odliczaniu VAT od samochodów faktycznie osobowych jest
    niemożliwe" - cóż, mają rację ;> tylko nie wiedzą
    w którym miejscu ;)
    Sądzę że to Maddy miała na myśli ;) !

    [...]
    >+ P.S. Proponuje skonczyc dyskusie bo to tylko bicie piany.

    Y tam, czasem dobrze robi jak sobie jeden z drugim
    powarczy... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT [wrrr....])

  • 13. Data: 2003-09-21 15:27:38
    Od: "Dorota M" <d...@a...pl>

    Nie, nie jest osobą prawną (składa deklaracje PIT, a nie CIT)- jest to
    spólka osobowa.
    Jest podmiotem działającym w oparciu o kodeks spółek handlowych.
    Osoba prawna, to tak naprawdę wydzielony majątek "żyjący" własnym
    życiem.
    Osobami prawnymi są:
    spółki z o.o (udziały); spółki akcyjne(akcje); spółdzielnie (wkłady),
    przedziębiorstwa państwowe i takie różne jak fundacje, stowarzyszenia
    kapitał w spółce jawnej nie jest stały, przynależny spółce, ale ruchomy
    w zależności od stanu rozrachunków
    z właścicielami
    W spółce osobowej odpowiedzialność właścicieli nie jest ograniczona do
    wysokości udziału (akcji), ale dotyczy całego majątku.
    Pzdr. Dorota