  • 1. Data: 2004-03-05 18:42:31
    Temat: spozniony PIT 11
    Od: "kazik" <k...@i...pl>

    Czesc Wszystkim
    Moja zona przepracowala w tamtym roku tylko 18 dni stycznia Do tej pory nie
    otrzymala jeszcze pit-u 11 za ten okres Z tego co wiem zaklad pracy powinien
    to zrobic do konca stycznia tego roku Teraz mam pytanie czy sam mam sie
    upominac o ten pit czy czekac spokojnie do konca okresu czyli do konca
    kwietnia i zglosic to w U.S ze nie mozna sie rozliczyc poniewaz nie ma
    odpowiednich dokumentow Sam nie wiem czy nie ma teraz obowiazku na platniku
    zeby samemu sie o to starac Pewnie ze sam moge dzwonic do tej firmy ale
    to sa koszty( rozmowy miedzymiastowe i nie wiem czy zalatwie to za jednym
    razem znajac szybkosc zalatwiania spraw do tej pory ) Zreszta nie zona tu
    zawinila Prosze poradzcie jak to sensownie rozwiazac Pozdrawiam i dziekuje
    za odpowiedz
    Kazik

  • 2. Data: 2004-03-05 18:45:58
    Temat: Re: spozniony PIT 11
    Od: "CYTERES" <c...@i...pl>

    Niestety to wy musicie się rozliczyć z dochodu za ubiegły rok. Pracodawca ma
    obowiązek przesłać PIT w wyznaczonym terminie, jeśli tego nie zrobi
    odpowiada z innej stopy. Wy jednak musicie rozliczyć dochody do końca
    kwietnia. Proponuję dwa rozwiązania :
    1) zwrócić się na piśmie do pracodawcy o przesłanie PIT - najlepiej wysłać
    list poleconym, wiem że to dodatkowy koszt, ale będziecie mieli pewność czy
    go odebrano
    2) może macie jakiś "pasek" z pobranych dochodów albo RMUA, może pamiętacie
    jaka była to kwota i na tej podstawie rozliczyć dochód.
    Pamiętajcie jednak, że to na was ciąży obowiązek złożenia w terminie
    zeznania rocznego w pełnej wysokości dochodów. Jeśli tego nie zrobicie
    możecie stracić prawo do ulg za 2003 rok, o ile takie macie, a po drugie
    narazić się na grzywnę.
    Pozdrawiam
    Teska
    Użytkownik kazik <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c2ahqt$av0$...@n...news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2004-03-06 18:22:34
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

> [...]
    > razem znajac szybkosc zalatwiania spraw do tej pory ) Zreszta nie zona tu
    > zawinila Prosze poradzcie jak to sensownie rozwiazac Pozdrawiam i

    A tak na marginesie uściślając, jeśli umowę rozwiązuje się w trakcie roku to
    PIT 11 składa sie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym
    została pobrana ostatnia zaliczka na podatek dochodowy czyli gdzieś do
    lutego zeszłego roku? ?

    Monika