  • 1. Data: 2009-09-01 09:09:43
    Temat: sprzedaz do Czech, VAT
    Od: Zorka <c...@v...pl>

    Witam
    Prowadze działalnoś gospodarczą w Polsce, jestem łatnikiem VAT. Posiadam
    również unijny NIP.
    Chciałbym sprzeda towar (okna) mojej kolezance zamieszkałem w Czechach.
    Kolezanka nie prowadzi działalności gospodarczej (nie ma NIPu unijnego).
    Czy mogę zafakturowac okna ze stawką 0%VAT? Czy ona będzie musiała w
    Czechach zgłosic ten fakt w jakimś urzedzie, będzie musiała zapłacic VAT
    w Czechach?

    Prosze o pomoc
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2009-09-01 15:59:48
    Temat: Re: sprzedaz do Czech, VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Zorka wrote:
> [...]
    > Czechach. Kolezanka nie prowadzi działalności gospodarczej (nie ma
    > NIPu unijnego). Czy mogę zafakturowac okna ze stawką 0%VAT?

    Jeśli kolezanka nie posiada ważnego numeru identyfikacyjnego
    w kraju nabywcy, to nie może być taka stawka - art 42.1

  • 3. Data: 2009-09-01 19:05:49
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 01.09.2009 Zorka <c...@v...pl> napisał/a:
> [...]
    > Chciałbym sprzeda towar (okna) mojej kolezance zamieszkałem w Czechach.
    > Kolezanka nie prowadzi działalności gospodarczej (nie ma NIPu unijnego).
    no to w tym momencie nie interesuje Cię czy kupuje to ktoś z polski, czy
    też nie. Sprzedajesz, wystawiasz fakturę/paragon 22% i zapominasz o
    sprawie ;)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator