  • 1. Data: 2002-09-20 06:52:51
    Temat: sprzedaz dzialki a podatek ??
    Od: "pcywicki.net" <p...@p...net>

    Witam, mam takie pytanko ;)

    Zalozmy ze chce sprzedac dzialke budowlana za kwote okolo 100 000 pln, i
    teraz pytanie , jesli w ogole to dlaczego, kiedy i ile mam zaplacic podatku
    od tej sprzedazy oraz czy moge w jakis sposob tego uniknac, a nie zamierzam
    windowac ceny w gore zeby otrzymac taka kwote jaka bym chcial ?

    pozdrawiam

    Piotr Cywicki

  • 2. Data: 2002-09-20 09:12:39
    Temat: Re: sprzedaz dzialki a podatek ??
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "pcywicki.net" <p...@p...net> wrote in message
> [...]
    zamierzam
    > windowac ceny w gore zeby otrzymac taka kwote jaka bym chcial ?

    To zalezy, czy jak dlugo ma pan dzialke i od jak dawna jest "budowlana".

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-09-20 09:28:15
    Od: "pcywicki.net" <p...@p...net>

    wlascicielem dzialki jestem od 1/2 roku a budowlana jest od mniej wiecej od
    tego samego czasu.

    pozdrawiam
    Piotr Cywicki

  • 4. Data: 2002-09-20 10:00:43
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    > wlascicielem dzialki jestem od 1/2 roku a budowlana jest od mniej wiecej
    od
    > tego samego czasu.
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr Cywicki

    No to pasztet....
    Po pierwsze po przekwalifikowaniu Gmina uchwala wysokosc podatku od
    "wzrostu wartosci w wyniku przekwalifikowania" ktorego nie placi ten,
    kto nie sprzeadje.przez 5 lat
    Po drugie niejest to sprzedaz nieruchomosci "uzywanej" bo na to trzeba 5 lat
    w przypadku nieruchomosci i wlasnie pol troku w przypadku "rzeczy ruchomych"
    wiec bedzie podatek od sprzedazy (jesli sie nie myle 10 % wartosci)

    Ale tak wlasciwie to ja jestem tylko inz elektrykiem (zwyczajnym), wiec moge
    sie mylic...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-09-20 11:14:54
    Od: "pcywicki.net" <p...@p...net>