  • 1. Data: 2011-01-01 14:35:35
    Temat: sprzedaz ksiazek - z jakim vat-em
    Od: "bogdan" <c...@p...onet.pl>

    witam,
    dla mnie to jednak nie jest oczywiste jak postapic z poxycji ksiegarza
    podczas sprzedazy ksiazek.
    1. ksiazki kupione w hurtowniach w 2010 roku i spisane podczas remanentu
    sprzedaje ze stawka zerowa.
    2. a ksiazki kupione 2011 roku? Czy ja mam pobrac vat taki jak na fakturze
    zakupowej czy bez wzgledu na to ze tam jest zerowa stawka to i tak mam
    pobrac 5%.

    pozdrawiam,
    bogdan
    k...@o...pl

  • 2. Data: 2011-01-01 16:19:43
    Temat: Re: sprzedaz ksiazek - z jakim vat-em
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    bogdan pisze:
> [...]
    > 2. a ksiazki kupione 2011 roku? Czy ja mam pobrac vat taki jak na fakturze
    > zakupowej czy bez wzgledu na to ze tam jest zerowa stawka to i tak mam

    to proste, jeżeli wydawca sprzedający książki w 2011 (1-III) ze stawką
    0% przedstawi ci kopię remanentu (oczywiście poświadczoną notarialnie),
    że te książki były u niego "w remanencie" na dzień 31.12.2010, to ty
    możesz sprzedać je dalej ze stawką 0%.

    Będzie gorzej, jeżeli sprzeda ci te książki ze stawką 5%, a ty je
    puścisz dalej ze stawką 5%, a po 5 latach okaże się, przy kontroli u
    niego, że on je miał jednak na stanie na 31.12.10 i powinien je sprzedać
    ze stawką 0% i tym sposobem ty zastosowałeś błędną stawkę VATu przy
    odsprzedaży dalej. Oj będzie się działo.

    to powyżej to oczywiście tylko takie ironiczne uwagi na gorąco, po
    przeczytaniu stosownego rozporządzenia - ale może, niestety, prawdziwe

    andy_nek

  • 3. Data: 2011-01-07 11:55:06
    Od: "bogdan" <c...@p...onet.pl>

    witam,
    a tak calkiem serio to wiesz jak interpretowac w te chwili obecny stan
    przepisow. Bo z tego co czytam to rozumiem, ze mam sprzedawac ksiazki z
    zerowym vatem takie co byly kupione i spisane w remanencie na koniec 2010
    roku, a te co kupuje w 2011 roku sprzedaje z 5% vatem bez wzgledu na to czy
    na fakturze zakupu mam zerowy vat.
    pozdrawiam
    bogdan

  • 4. Data: 2011-01-07 13:20:30
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    bogdan pisze:
> [...]
    > roku, a te co kupuje w 2011 roku sprzedaje z 5% vatem bez wzgledu na to czy

    Czytamy to samo. Jaki jest stan prawny - nie wiem. Nikt tego nie wie.
    Odetchniemy 1 maja.

    andy_nek