  • Date: Sat, 01 Jan 2011 17:19:43 +0100
    From: Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaz ksiazek - z jakim vat-em

    bogdan pisze:
    > dla mnie to jednak nie jest oczywiste jak postapic z poxycji ksiegarza
    > podczas sprzedazy ksiazek.
    > 1. ksiazki kupione w hurtowniach w 2010 roku i spisane podczas remanentu
    > sprzedaje ze stawka zerowa.
    > 2. a ksiazki kupione 2011 roku? Czy ja mam pobrac vat taki jak na fakturze
    > zakupowej czy bez wzgledu na to ze tam jest zerowa stawka to i tak mam
    > pobrac 5%.

    to proste, jeżeli wydawca sprzedający książki w 2011 (1-III) ze stawką
    0% przedstawi ci kopię remanentu (oczywiście poświadczoną notarialnie),
    że te książki były u niego "w remanencie" na dzień 31.12.2010, to ty
    możesz sprzedać je dalej ze stawką 0%.

    Będzie gorzej, jeżeli sprzeda ci te książki ze stawką 5%, a ty je
    puścisz dalej ze stawką 5%, a po 5 latach okaże się, przy kontroli u
    niego, że on je miał jednak na stanie na 31.12.10 i powinien je sprzedać
    ze stawką 0% i tym sposobem ty zastosowałeś błędną stawkę VATu przy
    odsprzedaży dalej. Oj będzie się działo.

    to powyżej to oczywiście tylko takie ironiczne uwagi na gorąco, po
    przeczytaniu stosownego rozporządzenia - ale może, niestety, prawdziwe

    andy_nek