  • 1. Data: 2003-07-01 13:32:57
    Temat: sprzedaz praw autorskich / bez VAT / kto pomoze ??
    Od: "Piotr Cywicki" <p...@p...net>

    Witam, mam pytanie prowadze wlasna dzialalnosc na zasadach ogolnych,
    wszystkimi papierkami zajmuje sie program "MalaKsiegowos" z RP, mam teraz
    taki problem, otoz pewna firma uwazajaca sie za nie rentowna, wymaga ode
    mnie wystawienia faktury VAT na same prawa autorskie (chodzi o wykonany
    projekt graficzny), podobno obejmuje to zerowa stawka VAT, czy ktos moze ma
    z tym doswiadczenie, czy wymaga to ode mnie jakiegos specjalnego
    ksiegowania, czy nie jestem na tym stratny ??

    Z gory dziekuje za pomoc, i ewentualnie bardzo prosze na priv.

    pozdrawiam

    --
    Piotr Cywicki
    pcywicki.net // creative.studio

    +48 505 114 412
    www.pcywicki.net

    ICQ: 68394626
    GG: 991383

  • 2. Data: 2003-07-03 05:26:39
    Temat: Re: sprzedaz praw autorskich / bez VAT / kto pomoze ??
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@o...waw.pl>

    Witam,
    sprzedaż praw majątkowych o charakterze niemajątkowym nie są towarami ani
    usługami w świetle ustawy VAT i nie są objęte VAT'em.
    Tak wiec nawet jezeli jestes VAT'owcem to i tak nie wystawiasz faktury VAT -
    tylko RACHUNEK - księgujesz go w KPIR bez wykazywania
    w rejestrach VAT - ale musisz pamietac, iż w przypadku poniesienia kosztów
    związanych z tym projektem nie przysluguje Ci odliczenie VAT'u od ww.
    kosztów.

    Pozdrawiam
    Lukasz