  • 21. Data: 2011-02-10 14:13:37
    Temat: Re: sprzedaż samochodu
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 10 Feb 2011 14:21:18 +0100, DingDong
    <mt@%terefere%poczta%;:%.onet%blabla%.pl> wrote:

    >Moja zona prowadzi dzialalnosc gospodarcza/.../
    >Zona nie jest platnikiem VAT./.../
    > Jaki dokument wystawic potencjalnemu nabywcy? Fakture VAT,

    nie-płatnik VAT miałby wystawić fakturę VAT?

    >rachunek? Czy umowa kupna/sprzedazy tez jest ok? I co z PCC?

    chyba nabywca będzie musiał zapłacić PCC, bo transakcja nie podlega
    VAT ani nie jest zeń zwolniona

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2011-02-11 13:44:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Feb 2011, Jarek Andrzejewski wrote:

    > nie-płatnik VAT miałby wystawić fakturę VAT?

    Owszem, taki przypadek jest możliwy :)
    Zarejestrowany podatnik zwolniony podmiotowo.
    Nie jest płatnikiem, warunek spełnia.
    Da się, acz wątpię, przyznaję ;)

    > chyba nabywca będzie musiał zapłacić PCC, bo transakcja nie podlega
    > VAT ani nie jest zeń zwolniona

    Erm...
    Jak to nie jest zwolniona???
    (jest zwolniona podmiotowo!)

    pzdr, Gtofryd

  • 23. Data: 2011-02-11 14:01:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Erm...
    > Jak to nie jest zwolniona???
    > (jest zwolniona podmiotowo!)

    Podmiot jest zwolniony, nie transakcja.

    Gotfrydzie, doprawdy...

    --
    *** Każde wczoraj było jutrem przedwczoraj ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 24. Data: 2011-02-11 14:33:36
    Od: DingDong <mt@%terefere%poczta%;:%.onet%blabla%.pl>

    W dniu 2011-02-11 15:01, Maddy pisze:

    > Podmiot jest zwolniony, nie transakcja.
    >
    > Gotfrydzie, doprawdy...

    Dzieki za odpowiedzi, ale nadal nie zblizylo mnie to do rozwiazania.
    Najbezpieczniej bedzie chyba sporzadzic umowe....

    DD

  • 25. Data: 2011-02-11 15:30:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011, Maddy wrote:

    > Podmiot jest zwolniony, nie transakcja.

    Czekaj.
    Czy Ty sugerujesz, że sprzedaż dokonywana z majątku DG przez
    podmiot prowadzący DG w ramach zwolnienia podmiotowego
    nie podlega VAT?
    Przypomnę: idzie o PCC.
    I o tezę, że kupujący będzie musiał je zapłacić.
    Po dobroci usiłuję więc uzyskać wyjaśnienie, skąd ten pomysł ;)

    > Gotfrydzie, doprawdy...

    No słucham (a raczej czytam), jakaś podstawa prawna (do
    niepodlegania pod art.113 ustawy o VAT) by się przydała
    żeby mnie przekonać.
    Tam na początku jest "zwalnia się" (a nie "wyłącza od").

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2011-02-14 17:36:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "DingDong" <mt@%terefere%poczta%;:%.onet%blabla%.pl> napisał w
    wiadomości news:ij3hc0$a5h$1@news.onet.pl...

    > Dzieki za odpowiedzi, ale nadal nie zblizylo mnie to do rozwiazania.
    > Najbezpieczniej bedzie chyba sporzadzic umowe....

    Co ma jedno do drugiego.
    Jak bedziesz sprzedawal na fakture lub rachunek to przeciez tez sprzadzisz
    umowe... pisemna lub ustna.

    Pozdrawiam
    SDD