  • 11. Data: 2011-02-07 21:40:43
    Temat: Re: Re: sprzedaż samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Feb 2011, zlotowinfo wrote:

    > może od początku
    >
    > firma od 2009 grudzien, auto kupione luty 2010

    ...jeśli "na firmę" to PCC nie będzie, już Ci pisali :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-02-07 22:11:54
    Temat: Re: sprzedaż samochodu
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > ...jeśli "na firmę" to PCC nie będzie

    A jeśli kupione nie "na firmę", ale jakiś czas po kupnie wpisane do EŚT
    i amortyzowane, to jak powinna wyglądać jego sprzedaż?
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 13. Data: 2011-02-07 23:11:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Feb 2011, ajt wrote:

    > A jeśli kupione nie "na firmę", ale jakiś czas po kupnie wpisane do EŚT
    > i amortyzowane, to jak powinna wyglądać jego sprzedaż?

    Tak samo - faktura.
    W drugą stronę "wyłączenie" jest dopiero po 6 latach od wykreślenia
    z ewidencji.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-02-07 23:27:09
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Wystaw fakturę i daj mu kluczyki.

    ale mi cały czas o to chodzi czy w tej sytuacji
    problem będzie sprzedaż za symboliczną złotówkę

  • 15. Data: 2011-02-08 15:05:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2011, zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał

    > ale mi cały czas o to chodzi czy w tej sytuacji
    > problem będzie sprzedaż za symboliczną złotówkę

    Będzie.
    Hasło: "podmioty powiązane".

    Nawet jakby to nie był brat, to w rachubę wchodzą dodatkowo:
    - "nieodpłatne świadczenie" (ze względu na brak uzasadnienia dla
    tak niskiej ceny, co innego jakby to miała być łapówka ;P)
    - nieuczciwa konkurencja (tak, USowi zdarza się "samemu z siebie"
    występować z takim zarzutem, było, powinno być gdzieś w archiwum)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-02-08 20:43:13
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    czy można wyciągnąć z działalności auto?
    a później zrobić jego darowiznę

  • 17. Data: 2011-02-08 21:06:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-02-08 21:43, zlotowinfo wrote:
    > czy można wyciągnąć z działalności auto?
    > a później zrobić jego darowiznę

    Można. Ale chyba nie o to chciałeś spytać ;-)

    Piotrek

  • 18. Data: 2011-02-08 22:34:05
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Można. Ale chyba nie o to chciałeś spytać ;-)

    skoro jedna metoda nie zadziała, trzeba spróbować drugiej
    wiec chciałbym prosić o pomoc jak wyciągnąć auto z firmy
    a potem je podarować bratu

  • 19. Data: 2011-02-09 09:21:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Feb 2011, zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał

    > skoro jedna metoda nie zadziała, trzeba spróbować drugiej

    Czekaj. Która metoda "nie działa" i o co chodzi?
    VAT nie był odliczony, więc problemu "zwrotu VAT" nie ma,
    dobrze rozumiem?

    > wiec chciałbym prosić o pomoc jak wyciągnąć auto z firmy

    Czegoś nie jarzysz: "wyciągnięcie z firmy" nie jest tożsame
    z możliwością sprzedania "wyciągniętego" towaru poza DG.
    Konstrukcja jest taka, że *mimo* "wyciągnięcia" ewentualna
    sprzedaż ... zalicza się do ST.
    Przez 6 lat od "wyciągnięcia".
    Tak, nawet jakbyś ową działalność "zamknął".
    Z p. widzenia podatku dochodowego nie ma różnicy, chyba że
    postanowisz poczekać do 2017 roku :)

    > a potem je podarować bratu

    Przypomnisz, o co chodziło jakby tak je *teraz* podarować?
    Bez manipulacji z "wyciąganiem"?
    Przypominam sobie Twoje pytanie "jak US liczy wartość
    samochodu" - tylko nie mogę sobie przypomnieć co z tego
    miało wynikać.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2011-02-10 13:21:18
    Od: DingDong <mt@%terefere%poczta%;:%.onet%blabla%.pl>

    W dniu 2011-02-07 11:44, zlotowinfo pisze:
    > samochód używany w 2 lata w firmie, czy są jakieś przeciwskazania by
    > sprzedać go za symboliczną złotówkę bratu?

    Podlacze sie do tematu.

    Moja zona prowadzi dzialalnosc gospodarcza od 2006. Z poczatkiem 2007
    wciagnelismy nasze auto do srodkow trwalych i od tamtego momentu
    amortyzujemy go. Amortyzacja skonczy sie w przyszlym roku. Zona nie jest
    platnikiem VAT.
    Po okresie amortyzacji chcielibysmy sprzedac auto. Pienidze ze sprzedazy
    beda przychodem dzialalnosci i zaplacimy podatek. Moje pytanie jest
    nastepujace. Jaki dokument wystawic potencjalnemu nabywcy? Fakture VAT,
    rachunek? Czy umowa kupna/sprzedazy tez jest ok? I co z PCC?

    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi,

    DD