  • 1. Data: 2003-07-02 18:08:49
    Temat: Bez zezwolenia ??? !!!
    Od: "Zdanek" <n...@m...adresu>

    Jakie konsekwencje groza w przypadku prowadzenia drobnej dzialalnosci
    gospodarczej ( mies. dochod ok 600 zl) bez zezwolenia ??? Czy bezrobotny bez
    zasilku i bez pracy musi aby przezyc oszukiwac prawo ?
    Gdyby byl uczciwy to caly dochod pozarlby mu ZUS !!!
    Jak sie odbywa takie namierzenie czlowieka nielegalnie pracujacego w
    naszym pieknym kraju ?

    Adam D

  • 2. Data: 2003-07-02 18:29:52
    Temat: Re: Bez zezwolenia ??? !!!
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Zdanek napisał:
    > Jakie konsekwencje groza w przypadku prowadzenia drobnej dzialalnosci
    > gospodarczej ( mies. dochod ok 600 zl) bez zezwolenia ??? Czy bezrobotny bez

    Pomijając cała resztę - na prowadzenie dzialalności gospodarczej w
    Polsce nie potrzeba zezwolenia.
    Czasami sa potrzebne na pewne szczególne rodzaje działalności, ale nie
    na DG w ogóle.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-07-02 18:38:51
    Od: "Zdanek" <n...@m...adresu>

> [...]
    > Polsce nie potrzeba zezwolenia.
    > Czasami sa potrzebne na pewne szczególne rodzaje działalności, ale nie

    Nie bardzo rozumiem. A co w takim razie z ZUS-em ?
    Czyli co... nie trzeba placic, nie trzeba sie rejestrowac.....
    Prosilbym o wiecej szczegolow.

    Adam D

  • 4. Data: 2003-07-02 18:46:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Zdanek napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > bez

    > Nie bardzo rozumiem. A co w takim razie z ZUS-em ?
    > Czyli co... nie trzeba placic, nie trzeba sie rejestrowac.....

    Jak ty będziesz rozumiec polski to ja podac więcej szczegółów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-07-02 18:50:20
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Jak ty będziesz rozumiec polski to ja podac więcej szczegółów.

    heh, sedno sprawy, bo za cholerę nie rozumiem o
    co w wątku chodzi....

  • 6. Data: 2003-07-02 18:55:25
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    bez
    > zasilku i bez pracy musi aby przezyc oszukiwac prawo ?

    Jeśli nie chcesz robić nic "nadzwyczajnego" to żadnego zezwolenia
    nie potrzebujesz a tylko zgłaszasz DG w odpowiednich instytucjach,
    w tym m.in. w ZUS.

    > Gdyby byl uczciwy to caly dochod pozarlby mu ZUS !!!

    To niestety prawda.

    > Jak sie odbywa takie namierzenie czlowieka nielegalnie pracujacego w
    > naszym pieknym kraju ?

    Wieść niesie, że USy bardziej skupiają się na tępieniu firm legalnie
    działających niż poszukiwaniu tych "na czarno" ;-)
    IMHO wszystko zależy od tego co chcesz robić, ale oczywiście
    do łamania prawa w żaden sposób nie zachęcam gdyz może się
    to przykro skończyć.

    Pix

  • 7. Data: 2003-07-02 18:56:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof Gil napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > heh, sedno sprawy, bo za cholerę nie rozumiem o
    > co w wątku chodzi....

    Bo jeden pan pyta czy można prowadzic DG bez zezwolenia.
    Kłopot w tym że on ma inna definicje "zezwolenia" niż ta powszechnie
    używana, o słownikowej nie wspominając.

    Więc jak sie nauczy po polsku to pogadamy, na razie bawimy sie w
    tureckie kazanie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-07-02 19:57:59
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał
    | Więc jak sie nauczy po polsku to pogadamy, na razie bawimy sie w
    | tureckie kazanie.

    bez sensu, uważam że jak ktos zadał tak "proste" pytanie tzn. że nie ma kompletnie
    pojęcia jak to się kręci, a ty "abstrakujesz od układu odniesienia" ;-)))))))

  • 9. Data: 2003-07-02 20:21:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To głównie zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Prawdopodobieństwo
    wykrycie wzrasta wraz z obrotami i ilością klientów. Jak będziesz publicznie
    świadczył usługi albo coś sprzedawał, to wcześniej czy później Cię namierzą.
    Wtedy w najlepszym wypadku mandat karny skarbowy (od 80 do 1.500 zł), a w
    najgorszym sprawa karna (wyłudzenia świadczenia z bezrobocia),
    karno-skarbowa (niezgłoszenie dochodu) i wykroczenie (niepłacenie składek
    ubezpieczeniowych). Jeśli rozmiary Twojej działalności wzrosną, to jeszcze
    ktoś się może zainteresować Twoim majątkiem, na który nie będziesz miał
    pokrycia w dochodach. Ale to nie przy dochodzie 600 zł/mieś, bo z tego
    trwałego majątku raczej nie zbudujesz.

    A swoją drogą i na marginesie, ciekawe czy w rządzie lub parlamencie ktoś
    się zastanawia, z czego żyją te rzesze bezrobotnych bez prawa do zasiłku. Bo
    mnie to bardzo nurtuje. Albo nasze państwo po prostu świadomie zmusza
    obywateli do kombinacji albo tam przestali już myśleć. No przecież nie na
    darmo kiedyś tam ustalono minimum socjalne. Ja to rozumiem w ten sposób, że
    za mniej się przeżyć nie da. No to w takim razie na co liczą władze? Na cud?
    Czy po prostu ma to być forma naturalnej selekcji i Ci, którzy nie dają
    sobie rady mają umrzeć z głodu.
    Osobiście skłaniałbym się ku takiemu rozwiązaniu, by utrzymać zasiłek na
    poziomie minimum socjalnego na stałe i bardzo rygorystycznie ścigać
    nielegalne zatrudnienie. Przede wszystkim znieść możliwość zatrudnienia do
    7-miu dni bez zgłoszenia, bo połowa Polaków pracuje "od wczoraj", kiedy by
    nie kontrolować tego. Mnie się wydaje, że wówczas rozwiązałoby się kilka
    spraw. Osobiście widzę kilka zalet:
    - pracownicy zyskaliby ochronę prawną wynikającą z przepisów prawa pracy;
    - zmniejszyłoby się czarną strefę, która jest po prostu kryminogenna;
    - wiadomo by było, do kogo tak na prawdę kierować pomoc socjalną.
    Ewentualną wadą mogłoby być zbyt duże obciążenie finansowe pracodawców, ale
    w takim wypadku należy tak ustawić wysokość obciążeń, by było racjonalne i
    zacząć to prawo przestrzegać. Bo teraz, to pracodawcy udają, że
    przestrzegają prawa, a państwo udaje, że tego pilnuje. I ludzie tylko uczą
    się, że prawa przestrzegać nie można. Dla Skarbu Państwa, to coś mi się
    wydaje, że wyszłoby na jedno.

  • 10. Data: 2003-07-02 21:42:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > się zastanawia, z czego żyją te rzesze bezrobotnych bez prawa do zasiłku.

    Osobiście mocno w to wątpię i podejrzewam, że duża część
    z nich bardziej martwi się tym jak, komu i za ile sprzedać jedną
    czy drugą ustawę albo rozporządzenie ;-)

    > (..) No to w takim razie na co liczą władze? Na cud?

    Eee... władze po prostu liczą na jak najdłuższe utrzymanie się
    przy władzy właśnie :-))

    > Osobiście skłaniałbym się ku takiemu rozwiązaniu, by utrzymać zasiłek na
    > poziomie minimum socjalnego na stałe i bardzo rygorystycznie ścigać
    > nielegalne zatrudnienie.

    Bez ograniczeń czasowych?
    Hmm... przypuszczam, że od chętnych do życia na cudzy koszt
    nie można byłoby się opędzić ;-)

    Pix