  • 1. Data: 2005-01-03 19:46:57
    Temat: środki trwałe - wycena
    Od: <p...@g...pl>

    Cześć
    Mam takie nietypowe pytanie. Czy ktoś spotkał się faktem, aby uwzględniać w
    wycenie środka trwałego doliczanie różnic kursowych naliczonych do dnia
    przekazania do użytkowania środka trwałego? Chodzi mi o różnice kursowe
    niezrealizowane, tzn przed dniem przekazania do użytkowania środka trwałego
    nie zapłacono zobowiązania zagranicznego lub zapłacono je w części (wówczas
    róznice kursowe zwiększajace lub zmniejszające wartość środka będą
    obejmowały róznice kursowe zrealizowane i te naliczone statystycznie od
    części zobowiazania zagranicznego niezapłaconego). Z góry dziękuję za Wasze
    uwagi.

  • 2. Data: 2005-01-08 08:02:23
    Temat: Re: środki trwałe - wycena
    Od: "Beata&Sebastian Zbierscy \(NEO\)" <b...@n...pl>

    Użytkownik <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obejmowały róznice kursowe zrealizowane i te naliczone statystycznie od
    > części zobowiazania zagranicznego niezapłaconego). Z góry dziękuję za

    roznice kursowe koryguja wartosc srodka trwalego jesli powstaly (czytaj
    zrealizowaly sie) przed przekazaniem go do uzytkowania,
    czyli tylko faktycznie zrealizowane (w tym przypadku tylko te od czesci
    zapaconego zobowiazania)

    jednyny przypadek jaki znam, gdy niezrealizowane roznice kursowe wplywaja na
    wartosc srodkow trwalych w budowie,
    to roznice z wyceny na dzien bilansowy

    otylix

  • 3. Data: 2005-01-08 08:13:17
    Od: "Beata&Sebastian Zbierscy \(NEO\)" <b...@n...pl>

    (drobny suplemencik;-)
    z tym jedynym przypadkiem - odnosi sie to tylko do roznic kursowych
    wynikajacych z realizacji zobowiazan
    (a nie z instrumentow finansowych)

    otylix

  • 4. Data: 2005-01-09 18:56:41
    Od: "kris" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ja też tak przez długi czas myślałem.

    Ale po pierwsze problem ten zauważyli biegli rewidenci z PWC w czasie
    badania bilansu (też byli zdania, że należy róznice kursowe niezrealizowane
    uwzgledniać w wartości początkowej środka trwałego) a po drugie na szkoleniu
    prowadzonym przez byłą dyrektorkę Izby skarbowej w Poznaniu (teraz pracuje w
    Pierwszym Wielkopolskim Urzędzie Skarbowym)ona sama też stwierdziła, że te
    róznice kursowe niezrealizowane koryguja wartość początkową środka trwałego.
    Sam jestem biegłym i w czasie badań spotkałem tylko jedną firmę, która te
    róznice kursowe doliczała do wyceny srodków trwałych.

    W poprzedniej wersji ustawy o rachunkowości w rozdziale o wycenie aktywów i
    pasywów można było jednak to wyczytać, że należy uwzględniać róznice kursowe
    niezrealizowane ale od 1 stycznia 2003 już tego tak dokładnie się nie
    wyczyta. Nie mam pod reką poprzedniej wersji ustawy o rachunkowości ale
    jutro w pracy wydrukuję i zacytuję.

    Pozdrawiam

    Kris

  • 5. Data: 2005-01-10 09:03:50
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/9/2005 7:56 PM, Użytkownik kris napisał:
> [...]
    > niezrealizowane ale od 1 stycznia 2003 już tego tak dokładnie się nie
    > wyczyta. Nie mam pod reką poprzedniej wersji ustawy o rachunkowości ale

    Ja bym się kierował przede wszystkim zapisami ustawy o pdop a wygląda na
    to, że wg nich bierze się różnice naliczone a więc ja rozumiem, że także
    niezrealizowane.

    --
    gefragt