  • 1. Data: 2005-01-03 15:55:41
    Temat: brak pitu od firmy za 2004r
    Od: "Anita" <i...@o...pl>

    Witam

    Pracuje w firmie ktora w grudniu zrezygnowala z ksiegowej. Obecnie nie mamy
    zadnej ksiegowej (nawet deklaracje nie zostaly wyslane) Mamy styczen wiec
    kazde firmy maja obowiazek przekazac pracownikom pit za 2004 rok Jesli firma
    nie ma ksiegowej ani wlasciciel nie zna sie na tym co w takiej sytuacji Jak
    mam rozliczyc sie z podatku za rok? Czy moge sobie wypisac sama taki pit i
    potem dac do podpisu? Poradcie:((

  • 2. Data: 2005-01-03 16:10:32
    Temat: Re: brak pitu od firmy za 2004r
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Anita" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jak
    > mam rozliczyc sie z podatku za rok? Czy moge sobie wypisac sama taki pit i
    Re : Poczekaj. Na PIT 11/8B jest jeszcze czas. A poza tym to problem
    pracodawcy. Na 3-4 dni przed terminem przypomnij szefowi, że termin jest
    tuż, tuż...., a nie chcesz, żeby miał kłopoty.
    AR

  • 3. Data: 2005-01-03 16:46:02
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Na 3-4 dni przed terminem przypomnij szefowi, że termin jest
    > tuż, tuż...., a nie chcesz, żeby miał kłopoty.

    Wg mnie na 3-4 dni ... przed terminem .. to może się spodziewać prędzej
    zwolnienia ......niż pita ..... właśnie sugeruję .. żeby teraz powiedzieć
    właścicielowi o obowiązkach ... napieszę wiecej ..... NAPISAĆ MU TO NA
    CZERWONO .... i wężykiem ..... może zatrudni księgową .... może znajdzie
    inne rozwiązanie ... odda papieren do biura ..... a może sam się nauczy

    daj mu czas ... nie stawiaj w sytuacji bez wyjścia .. jeszcze Ci kaczanów w
    pita nawsadza i sama będziesz korekty w ciągu roku robić swojego piciora

    Oczywiście wybór należy do Ciebie

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2005-01-03 16:57:22
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 3 sty o godzinie 17:46, na pl.soc.prawo.podatki, fart napisał(a):

    > Na 3-4 dni przed terminem przypomnij szefowi, że termin jest
    >
    > Wg mnie na 3-4 dni ... przed terminem .. to może się spodziewać prędzej
    > zwolnienia ......niż pita

    Dlaczego?? Skąd taka teza?

    > ..... właśnie sugeruję .. żeby teraz powiedzieć właścicielowi o obowiązkach

    Sądzisz że to debil i nie wie o podstawowych obowiązkach spoczywającym na
    nim??

    > ... napieszę wiecej ..... NAPISAĆ MU TO NA CZERWONO .... i wężykiem

    Hehehe - wtedy faktycznie można by to odczytać jako "niesubordynację" ;)

    > ..... może zatrudni księgową .... może znajdzie inne rozwiązanie ...

    Księgowa ..... księgowa nie jest konieczna w przeciętnej firmie ....
    domniemywać można że nie jest to firma na PK - bo wtedy by już miał nową
    księgową w firmie :)

    > odda papieren do biura ..... a może sam się nauczy .....

    ehhhhhh

    > daj mu czas ... nie stawiaj w sytuacji bez wyjścia .. jeszcze Ci kaczanów w
    > pita nawsadza i sama będziesz korekty w ciągu roku robić swojego piciora

    Na pewno nie pytająca będzie ewentualnie korygować PIT-11/8b - to sprawa
    *płatnika* !!!
    Pytająca co najwyżej może korygować swoje PIT-36, 37 itp.

    > Oczywiście wybór należy do Ciebie

    Na szczęście nie jest skazana na Twoje sugestie.

    Do pytającej: Andrzej odpowiedział Ci już - pracodawca ma czas do końca
    lutego wydać Ci PITa za ubiegły rok.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2005-01-03 17:30:07
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Dlaczego?? Skąd taka teza?

    Bo dobry pracownik przypomina swojemu przełożonemu, czyt, pracodawcy o
    obowiązkach ... jak nie robi tego ... tonie razem z nim .. chyba, że go nie
    lubi

    > Sądzisz że to debil i nie wie o podstawowych obowiązkach spoczywającym na
    > nim??

    Ty też nie wiesz ... więc nie filozofuj ... lepiej dwa razy przypomnieć, niż
    raz zapomnieć .. chyba, że umiesz inaczej ...... ale w późniejszych wywodach
    odnosisz się do małej furmy .. Więc ???

    > Hehehe - wtedy faktycznie można by to odczytać jako "niesubordynację" ;)
    Idiotą i debilem oraz kretynem jest ten, kto nie słyszy rad innych ... jak
    wspomniałem wcześniej
    Chyba młody jesteś ..... i nie spotkałeś się ze sttwierdzeniem szefa:
    "Wiedziałeś .... i nic mi nie powiedziałeś ?!!!!!!!!!!

    > Księgowa ..... księgowa nie jest konieczna w przeciętnej firmie ....
    > domniemywać można że nie jest to firma na PK - bo wtedy by już miał nową
    > księgową w firmie :)

    Nic nie domniemywam .... rzuciłem swoją propozycję rozwiązania

    > ehhhhhh

    Powzdychaj .. tyle Ci pozostało .... na brak argumentów .. a to najlepsze
    rozwiązania

    > Na pewno nie pytająca będzie ewentualnie korygować PIT-11/8b - to sprawa
    > *płatnika* !!!
    > Pytająca co najwyżej może korygować swoje PIT-36, 37 itp.

    A ja o innych pitach przecież nie piszę ....... jeśli pracodawca sam
    skoryguje Twoje Pity to przecież Ty jesteś zobowiązany skorygować własne
    .... jescze się taki nie narodził pracownik, który samowolnie koryguje pity
    własnego pracodawcy bez jego zgody .... no może Ty :))))))

    > Na szczęście nie jest skazana na Twoje sugestie.

    Pociesz się, że do Twoich również nie musi się stosować
    Ja podałem kilka rozwiązań a Ty mnie tylko negujesz .... rusz kipałą i
    wymyśl coś twórczego dla koleżanki.
    Przeciez Swiat nie polega tylko na "protestantyźmie" ... :))))))))
    Może nadejdzie i Twoja chwila

    > Do pytającej: Andrzej odpowiedział Ci już - pracodawca ma czas do końca
    > lutego wydać Ci PITa za ubiegły rok.

    a czas płynie :)))))

    pozdrawiam
    fart

  • 6. Data: 2005-01-03 18:07:03
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 3 sty o godzinie 18:30, na pl.soc.prawo.podatki, fart napisał(a):

    > Bo dobry pracownik przypomina swojemu przełożonemu, czyt, pracodawcy o
    > obowiązkach

    Czyli swoim "przypominaniem" dajesz do zrozumienia pracodawcy że jest
    głupcem, sklerotykiem, idiotą, nie zna sie na niczym itd.
    I powinien Cię wziąść na "wspólnika"..... wtedy będziesz za niego wszystko
    pamiętał ....

    > Idiotą i debilem oraz kretynem jest ten, kto nie słyszy rad innych ... jak
    > wspomniałem wcześniej

    Słuchanie rad - to jedno , ale dopuszczenie by pracownik dziennie mamrotał
    o np. terminie zapłaty PIT-4, VAT7 itp - jest przekroczeniem dobrych manier
    kultury takiego pracownika. Biore tutaj pod uwagę oczywiście *pracownika* a
    nie np. kadrowca, księgowego, behapowca.

    > Chyba młody jesteś

    nie czuję sie jeszcze tak staro - tylko 17 lat pracy w molochu najpierw
    "państwowym" przekształconym na początku lat 90 w S.A. - potem 6 lat
    działania na własny rachunek .... pewnie że jestem młody :)))

    > ..... i nie spotkałeś się ze sttwierdzeniem szefa:
    > "Wiedziałeś .... i nic mi nie powiedziałeś ?!!!!!!!!!!

    Nie spotkałem się.

    > Powzdychaj .. tyle Ci pozostało .... na brak argumentów .. a to najlepsze
    > rozwiązania

    No comments - widać Cię tutaj raptem od niecałego miesiąca /05-12-2004/ a
    pyszczysz choćbyś był alFOnsem i omegą i wszystkie rozumy pozjadał.

    > A ja o innych pitach przecież nie piszę

    To przeczytaj co napisałeś - bo z poprzedniego postu wynika *jednoznacznie*
    że skoro pracodawca popełni błędy w PIT-11 to pytająca sama będzie musiała
    korygować owego PITa ....

    Może to zbyt ciężkie dla Ciebie by zrozumieć to co sam napisałeś?

    > Ja podałem kilka rozwiązań a Ty mnie tylko negujesz .... rusz kipałą i
    > wymyśl coś twórczego dla koleżanki.

    Otrzymała dwie rozsądne propozycje - ma czekać.

    > Może nadejdzie i Twoja chwila

    Wyluzuj sie stary ....

    > a czas płynie :)))))

    Do 25 także - termin składania deklaracji VAT-7 .... i co już ????

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2005-01-03 18:21:33
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > głupcem, sklerotykiem, idiotą, nie zna sie na niczym itd.
    > I powinien Cię wziąść na "wspólnika"..... wtedy będziesz za niego wszystko

    Idiotą jest ten, który sądzi, że spamięta wszystkie terminy w tym cholernym
    prawodawstwie ..

> [...]
    > kultury takiego pracownika. Biore tutaj pod uwagę oczywiście *pracownika*
    > nie np. kadrowca, księgowego, behapowca.

    Jestem za tym, by mi pracownicy i po 10 razy przypominali ... niż raz mam
    zapłacić ... lub pisać wyjaśnienia .....

    > nie czuję sie jeszcze tak staro - tylko 17 lat pracy w molochu najpierw
    > "państwowym" przekształconym na początku lat 90 w S.A. - potem 6 lat
    > działania na własny rachunek .... pewnie że jestem młody :)))

    6 lat na własnym rozrachunku ..... dla mnie jesteś stażem .... małolat
    :))))))))))

    > Nie spotkałem się.

    No własnie . jest takie powiedzenie ... W dupie był i ...
    bez urazy oczywiście ....... młody jesteś .. w tym molochu miałeś swoją
    działkę ... i tyle ... tutaj starasz się innych krytykować bez podania
    własnej koncepcji, rozwiązania .....

    > No comments - widać Cię tutaj raptem od niecałego miesiąca /05-12-2004/ a
    > pyszczysz choćbyś był alFOnsem i omegą i wszystkie rozumy pozjadał.

    Nie moja wina, że tak masz ustawione parametry w swojej wyszukiwarce
    :)))))))
    Mnie poprostu zawsze uprasza się o niewulgaryzowanie podczas iudzielania
    odpowiedzi, jesli mam doczynienia z debilami, nawiedzonymi lub innymi
    podobnymi, którzy o miano człowieka rozumnego starają się.

    Jeden wie co pisze a drugi nie wie co czyta :))))))))

    > Wyluzuj sie stary ....
    noooo ja to stary nie jestem ..... ale za to doświadczonty zawodowo ..... i
    nie tylko ... to widać :))))

    Jednak po przeczytaniu innych Twoich postów dzisiaj stwierdzam, że odezwał
    się u Ciebie duch ........ samca pawianiego stada ....... do każdego się
    czepiasz .... nic nie wnosisz ... końtrolujesz innych ... a mnie to jeszcze
    za interwały czasowe ukazywania się moich tutaj postów ....

    apage satanas

    pozdrawiam
    fart

    ps.
    Czita ... umówmy się ... ja Ciebie nie bedę testował .. a Ty mi nie będziesz
    udowadniał, że ja jestem głupi ...... OK????

  • 8. Data: 2005-01-03 20:04:26
    Temat: 1. brak pitu od firmy za 2004r
    Od: "Anita" <i...@o...pl>

    Sluchajcie moj szef jest niemcem i ma sowje mysli i zdanie.

    nie przejmuje sie zbytnio pracownikiem, a nawet powiem ze ostatnio jest
    zasady (poniewaz firmie spadly obroty) ze najpierw placimy za prad czynsz i
    Telefon a reszta pozniej czyli jak kazdy sie sam domysla pracownik na samym
    koncu. Mi zalega z wyplata i nie bede spokojnie czekac az dostane pieniadze
    bo studiuje zaocznie wiec potrzebuje kase. I co do tego pitu to nie ma szans
    zeby on to zrobil. On nie zna polskiego wiec nawet sam tego nie napisze. a
    mi pieniadze uciekna:(
    Predzej go US scignie i nalozy kary niz ruszy i cokolwiek zrobi a ja musze
    sie martwic o siebie bo mam dosc juz wykorzystywania. Szukam obecnie pracy a
    jego firma tez sie sypie Jego zadluzenia firmy sa coraz wieksze wiec co mi
    innego zostaje? Tu nie ma wyjscia. Zostalam sama i nie wiem gdzie mam sie
    zwrocic. Co on sobie wyjedzie z Polski a ja? musze jakos sie rozliczyc?

  • 9. Data: 2005-01-04 00:47:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 3 sty o godzinie 18:30, na pl.soc.prawo.podatki, fart napisał(a):
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ > Idiotą i debilem oraz kretynem jest ten, kto nie słyszy rad innych ... jak
    [1]

> [...]
    >+ kultury takiego pracownika. Biore tutaj pod uwagę oczywiście *pracownika* a
    >+ nie np. kadrowca, księgowego, behapowca.

    Zdaje się że chodzi o przypadek nazywający się w przepisach "ma interes
    prawny" :> Oczywiście że szef *nie musi* słuchać. Ale z tymi "manierami"
    to ciut przesadzasz - jak pracownik WIDZI że coś się sypie....
    Do [1] to jest nawet taki dość pasowny starożytny cytat, ale co ja
    tam będę farta wyręczał ;)

    [...]
    >+ > ..... i nie spotkałeś się ze sttwierdzeniem szefa:
    >+ > "Wiedziałeś .... i nic mi nie powiedziałeś ?!!!!!!!!!!
    >+
    >+ Nie spotkałem się.

    Dzisz waść... sądząc ze stanowiska w tym wątku to może i się
    nie dziwię ;)
    Ale pozwól mieć innym odrębne zdanie.
    Nawet kosztem tego iż szef z twoją postawą ich "wywali".
    Problem może być taki że ma szefa z twoją postawą - za to być
    może mniejszymi kompetencjami. A wtedy to na pewno może nie
    być zdrowe nie ryzykować "odezwania się" - jak US przyjdzie
    i szefa "wyrówna" to pracownicy mogą nic nie dostać :[

    [...]
    >+ No comments - widać Cię tutaj raptem od niecałego miesiąca /05-12-2004/

    Oj, to ty farta w akcji nie widziałeś :> !
    :)

    "Dla rozpoznania stylu":
    http://groups.google.pl/groups?selm=bmirhs%246v0%241
    %40nemesis.news.tpi.pl
    http://groups.google.pl/groups?selm=bq9hpm%24f68%241
    %40absinth.dialog.net.pl

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-01-04 07:34:05
    Temat: Re: 1. brak pitu od firmy za 2004r
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > jego firma tez sie sypie Jego zadluzenia firmy sa coraz wieksze wiec co mi

    Wg mnie .. jednak powinnaś w jakiś sposób dać mu do zrozumienia, że
    wypełnienie pita, to jego zakichany obowiązek ....
    Sam miałem w życiu do czynienia z twardogłowymi i bezjajowcami .. w końcu
    jakieś dojście znalazłem ... Ty w tej chwili nie widzisz dojścia z
    informacją do swojego szefa ....
    Nie jestem z Tobą, nie znam sytuacji, więc trudno mi więcej powiedzieć ... w
    końcu to na podstawie własnych przychodów oraz deklaracji RMUA ( ciekawe czy
    masz), możesz ocenić swoje zobowiązania podatkowe względem fiskusa i
    wypełnić prawidłowo własne zeznanie

    > Zostalam sama i nie wiem gdzie mam sie
    > zwrocic.

    PIP