  • 1. Data: 2004-05-17 13:29:50
    Temat: stawka vat na catering
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    Dzisiaj mnie zmroziło, powiedzcie, albo ja jestem nie tego, albo dział
    prawny jednej z dużych firm.
    Otóż, duży odbiorca odmówił przyjęcia faktury za catering ze stawką 7% (nie
    chodzi o kawę, herbatę i alkohol), gdyż wg jego działu prawnego catering
    jest od 1 maja 2004 na stawce podstawowej 22%.

    I teraz, jak to się ma do art. 40 rozporządzenia w sprawie wykonania ptu z
    27 kwietnia 2004:
    "w okresie do dnia 31 grudnia 2007" obniżoną do wysokości 7% stawkę podatku
    stosuje się do [...] usług stołówkowych i usług dostarczania posiłków dla
    odbiorców zewnętrznych (PKWIU ex 55.5 z wyłączeniem [...kawa, herbata,
    alkohol]".

    Czy ja mam problemy z czytaniem czy ten "dział prawny" ??

    pozdro
    Magdi

  • 2. Data: 2004-05-17 13:48:21
    Temat: Re: stawka vat na catering
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Magdalena napisał:
> [...]
    > alkohol]".
    >
    > Czy ja mam problemy z czytaniem czy ten "dział prawny" ??

    Na pierwszy rzut oka dział prawny ma kłopoty z czytanie i rozumieniem
    tekstu.
    Ale głowy nie dam czy nie ma jakiegos haczyka.

    Z drugiej strony olbrzymia ilośc osób nie zauwazyła jeszcze, że do
    ustawy wyszły rozporządzenia w których jest rozszerzony zakres
    stosowania stawki 7%.

    Poza tym ja mam jak nagorsze doświadczenia ze współpracy z działami
    prawnymi duzych firm. Np. dział prawny jednj dużej toruńskiej fimy nie
    wie co zrobić gdy ma fakturę zakupu ze stycznia, nigdzie nie ujęta i
    wystawioną w maju korekte do niej na cała kwotę. Robią mi awanturę i
    chcą obciązac mojego klienta "kosztami korekt deklaracji VAT" a przecież
    ustawa mówi że można po prostu obydwu tych faktur nie ujmować.

    Tak że dział prawny dużej firmy czasami wie mniej niz pan Henio z
    warzywniaka ;-)

    Maddy znające jednego pana Henia po zawodowce (sklep żelazny) który by
    mógł niektórych prawników firowych pozawstydzać

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-05-17 22:45:07
    Temat: OT: stawka vat na catering
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2004, Maddy wrote:

> [...]
    >+ > chodzi o kawę, herbatę i alkohol), gdyż wg jego działu prawnego catering
    >+ > jest od 1 maja 2004 na stawce podstawowej 22%.

    Tak się zastanawiam w którym miejscu ów dział prawny widzi
    zagrożenie *dla siebie* (dla swojej firmy).

    >+ Tak że dział prawny dużej firmy czasami wie mniej niz pan Henio z
    >+ warzywniaka ;-)

    Toż polecam kilka uwag kiedy to pewien bank uruchomił
    obsługę bankowości internetowej dla DG OF. Pewnikiem z użyciem
    "działu prawnego" jakieś firmy o renomie Enronu (przepraszając
    za skojarzenia :]) co najmniej. Ale 1-os DG to chyba metodą
    "ciotka szwagra prowadziła" pewnie na oczy widzieli :)

    >+ Maddy znające jednego pana Henia po zawodowce (sklep żelazny) który by
    >+ mógł niektórych prawników firowych pozawstydzać

    Złożyć mu gratulacje prosimy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)