  • 11. Data: 2005-05-20 22:00:54
    Temat: Re: strata z działalności za 2004 rok
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 May 2005, MarekZ wrote:
    > + > | "Przepada".
    > + >
    > + > Nie "podoba" mi się ta odpowiedź;) Proszę o podpowiedź, gdzie mogę szukać
    > + > prawnego uzasadnienia tego twierdzenia.:)
    > +
    > + Zapewne uopdof. ALE ja bym zaproponowal taka akcje: jak w ostatnim roku
    > + juz-juz czujesz, ze ta strata mogla by "przepasc", a wczesniej nie dalo rady
    > + odpisac, to wpisz cala reszte w tym ostatnim roku, i juz masz strate z roku
    > + pozniejszego o piec. Te ogolna idee

    Ma jeden feler: nie powiedziałeś gdzie tę stratę wpisać ;)
    +++++
    2. Dochodem ze źródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie stanowią
    inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego źródła nad kosztami [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą
    [...]
    3. O wysokość straty ze źródła przychodów, poniesionej w roku podatkowym,
    można obniżyć dochód uzyskany z tego źródła
    ^^^^^^
    ----

    Jak nie masz DOCHODU ("w rozumieniu ustawy" czyli kiedy to
    abs(przychód-KUP)==(przychód-KUP)) to od czego chcesz
    "odliczyć" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-05-21 12:01:13
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Jak nie masz DOCHODU ("w rozumieniu ustawy" czyli kiedy to
    > abs(przychód-KUP)==(przychód-KUP)) to od czego chcesz
    > "odliczyć" ?

    Chodzilo mi o koncepcje wygenerowania w jednym z miesiecy roku w
    sposob mniej lub bardziej sztuczny "dochodu" oraz wtedy wpisanie tej
    straty, w "tym konkretnym" zeznaniu PIT albo CIT. A ze na koniec roku,
    znowu sie pojawi strata.... - no coz, zycie.... :-) Przeciez odliczyc
    strate moge w dowolnym momencie, a nie tylko na koniec roku.

    Ale jak mowie, to tylko przedwstepna i ogolnikowa koncepcja rolowania
    straty.

    pozdrawiam, marekz

  • 13. Data: 2005-05-21 15:02:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 May 2005, MarekZ wrote:

> [...]
    > + lub bardziej sztuczny "dochodu" oraz wtedy wpisanie tej straty, w "tym

    Zgoda.

    > + A ze na koniec roku, znowu sie pojawi
    > + strata.... - no coz, zycie.... :-) Przeciez odliczyc strate moge w dowolnym
    > + momencie, a nie tylko na koniec roku.

    Możesz. Tyle że tą "odliczoną" stratę będzie trzeba "wyrzucić" na
    PIT 36/36L ! Efektywnie na koniec roku nie odliczy się *nic* - i owa
    nieodliczona od 5 lat strata przepada...

    > + Ale jak mowie, to tylko przedwstepna i ogolnikowa koncepcja rolowania straty.

    Sugeruję iż "nie zadziała" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-05-21 16:56:38
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Sugeruję iż "nie zadziała" :)

    Czyli pozostaje wygenerowac wirtualny zysk w danym roku (z gory
    wiadomo jakiej wysokosci, bo wiemy ile straty nam moze przepasc). A
    dopiero w kolejnym roku stracic "z nawiazka". Niewiele bardziej
    skomplikowane, choc mniej wygodne. :-) A jak by to bylo z korekta fv z
    zeszlego roku podatkowego, w kolejnym roku podatkowym ? Trzeba by
    skladac korekte ubieglorocznego zeznania CIT/PIT czy nie ?

    marekz

  • 15. Data: 2005-05-21 22:36:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    > + A jak by to bylo z korekta fv z zeszlego roku podatkowego,
    > + w kolejnym roku podatkowym ? Trzeba by skladac korekte ubieglorocznego

    Hm... chyba tak...(ma szybko nie widzę przepisu pozwalającego na
    "obejście")...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-05-22 06:37:45
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2005 00:36:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > On Sat, 21 May 2005, MarekZ wrote:
    > [...]
    >
    > Hm... chyba tak...(ma szybko nie widzę przepisu pozwalającego na
    > "obejście")...

    Oj Gotfryd ....
    Korekta Fv wiąże się z określonym zdarzeniem ( zwrot towaru, rabat,
    podwyższenie cen itp ). Wystawiana jes w momencie wystąpienia tego
    zdażenia, więc IMHO nie widzę powodów do korygowania ubiegłorocznych
    CIT/PIT. Księgujemy ją jak normalną FV - w biezącym okresie.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 17. Data: 2005-05-23 07:27:51
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 5/20/2005 12:30 PM, Użytkownik andzia napisał:
    > <:

    > :((( A jakaś podstawa prawna....?

    ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych

    --
    gefragt