  • 11. Data: 2007-04-11 20:54:19
    Temat: Re: tax free - zgadywanka dla dociekliwych
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    wracam do tematu, tym razem z taką propozycją:
    - w chwili wydania towaru, na żądanie nabywcy wystawiamy f-re rozliczeniową
    zgodną z rozporządzeniem fakturowym, w której wartość pobranych zaliczek
    równa jest wartości towaru i wykazujemy do zapłaty 0 zl i tym samym
    dokumentujemy moment sprzedaży
    - do formularza tax free załączamy paragon fiskalny z dnia
    zaewidencjonowania wpływu zaliczki
    - zwrotu podatku dokonujemy po otrzymaniu potwierdzonego formularza wywozu i
    zgodnie z art. 128 ustawy o vat, który nie warunkuje prawa do zwrotu datą
    wystawienia paragonu, a datą sprzedaży, która w przypadku poboru zaliczki
    nie jest zbieżna z datą sprzedaży.

    pozdrawiam
    grzess

  • 12. Data: 2007-04-11 21:59:01
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > zgodną z rozporządzeniem fakturowym, w której wartość pobranych zaliczek
    > równa jest wartości towaru i wykazujemy do zapłaty 0 zl

    Taka "zerowa" faktura jest niezgodna z rozporządzeniem. (art. 14.5 - przy
    zaliczce 100% faktury po wydaniu towaru nie wystawia się). Mam to na piśmie
    od swojego US.
    Ja sie w tej chwili zastanawiam wogóle nad obowiazkiem nabicia tego na kasę
    fiskaną w momencie przyjecia zaliczki. Postaram sie u swojego kontahenta
    zorientować, jak to u niego wygląda. Oni przyjmuja 100% zaliczki od Rosjan,
    kontrole VAT juz mieli kilkukrotnie. Więc muszą mieć na to sposób, który
    przynajmniej w naszym US jest uznawany za prawidłowy.

  • 13. Data: 2007-04-11 22:15:41
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    > kontrole VAT juz mieli kilkukrotnie. Więc muszą mieć na to sposób, który
    > przynajmniej w naszym US jest uznawany za prawidłowy.

    art 14 ust 5 rozporządzenia fakturowego zwalnia z 7 dniowego terminu
    wystawienia f-ry, nie zaś zabrania wystawienia faktury, a skoro zwalnia z
    terminu to co jeśli nie wystawienie f-ry?
    zaliczkę utożsamia się z dostawą i jako obrót wymaga ewidencjonowania za
    pomocą kasy rejestrującej

    grzess

  • 14. Data: 2007-04-12 06:17:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Apr 2007, grzess wrote:

    > art 14 ust 5 rozporządzenia fakturowego zwalnia z 7 dniowego terminu
    > wystawienia f-ry, nie zaś zabrania wystawienia faktury,

    W sumie jak czytam to wychodzi ze zabrania wystawienia faktury
    w terminie :]
    Zapisali "nie wystawia faktury w terminie".
    Wychodzi że po terminie można, absurd, ale co ja poradzę.

    Mam inne pytanie: rzuciłem okiem na rozporządzenie o dokumencie
    wywozowy, na .podatki.pl jest treść nie ma wzoru.
    Czy z wzoru wynika konieczność dołączenia f-ry lub paragonu?
    Nie pytam czy tam jest miejsce na inny opcjonalny dokument, ale
    czy jest stwierdzenie ze on MUSI być oraz czy podano listę
    dopuszczalnych dokumentów?
    Bo z ustawy (ani treści bez załącznika) tak mi NIE wynika (znaczy
    żeby musiała być dołączana f-ra), może da się dołączyć oświadczenie
    że faktury nie wystawiono w oparciu o art.14.5 ?

    > a skoro zwalnia z
    > terminu to co jeśli nie wystawienie f-ry?

    Zagmatwałeś, przeczytać nie umiem!

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-04-12 06:20:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Apr 2007, grzess wrote:

    Fakt wycofania widzę :), ale dla porządku skomentuję co mi się
    nie widzi: idzie o to, żeby nie poprzestać na stwierdzeniu iż
    "lepiej nie bo ktoś się przyczepi", a dokładniej żeby nie zostało
    wrażenie iż przyczepi się wg widzimisię.
    IMHO da się wskazać rzetelne powody do "czepiania":

    > I nie namawiam do fałszowania ewidencji, a do powtórnego wystawienia
    > paragonu fiskalnego, który posłuży dla celów tax free i dokumentuje moment
    > sprzedaży.
    > Bez dwoch zdań będzie on błędnie wystawiony

    Hm... będzie błędnie wystawiony i *jednocześnie* dokumentuje moment sprzedaży?
    IMO mamy sprzeczność :)

    > Ustawy nie poprawie, a mam prawo celowo [...] popełnić błąd

    Ja tam prawnikiem nie jestem, ale "działanie w błędzie" kojarzy
    mi się zdecydowanie z *brakiem świadomości* dokonywanej czynności
    lub jej skutków.
    Nijak nie przystaje do Twojej definicji "błędu"!

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-04-12 09:45:45
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    Gotfryd, art 14 ust 5 rozporządzenia fakturowego brzmi absurdalnie, ale nie
    sądze aby dawał podstawę która zabrania wystawienia zerowej f-ry
    rozliczeniowej.
    W pomyśle z anulowaniem paragonu sam dostrzegam ryzyko i dlatego wycofałem
    ten pomysł, a skoro art. 128 nie odnosi sie do daty wystawienia paragonu, a
    daty sprzedaży (zakupu) uważam że jest możliwym aby spełnić warunki
    udzielenia zwrotu podatku.
    Formularz zwrotu vat dla podróżnych ujrzałem wczoraj po raz pierwszy i cała
    procedura jest mi obca dlatego proszę o wyrozumiałość :-)

    pozdrawiam gorączkowo (w grypie)
    grzess

  • 17. Data: 2007-04-12 10:02:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Apr 2007, grzess wrote:

    > W pomyśle z anulowaniem paragonu sam dostrzegam ryzyko i dlatego wycofałem
    > ten pomysł,

    Wiem i zaznaczyłem :)
    Chciałem tylko wskazać miejsca które naciągnąłeś - może się komuś
    przydać przy innych przemyśliwaniach.

    > pozdrawiam gorączkowo (w grypie)

    ...no to zdrowia życzymy!

    pzdr, Gotfryd