  • 31. Data: 2005-09-03 18:33:15
    Temat: Re: trudne początki - nowa dg
    Od: "Grisza" <n...@e...pl>

    >  IMO wyjątkiem są:
    > - czynności o charakterze przygotowawczym ubocznym, NIE związane
    >   bezpośrednio z samą DG: zakup pieczątki, druków ewidencji,
    >   opłaty za wpis do EDG i/lub VAT,... czyli to do czego prowadzący
    >   jest urzędowo zobowiązany lub ułatwia mu właściwe "prowadzenie"
    >   ale samo owym "prowadzeniem" nie jest

    A jak jest z VATem od zakupu np. pieczątki?
    Kupuję pieczątkę we wrześniu, a działalność zaczynam w październiku, jak
    wszystko porejestruję.
    Zazwyczaj VAT można odliczyć w miesiącu otrzymania faktury lub następnym. Czy
    ma znaczenie, że w chwili otrzymania faktury nie byłem jeszcze płatnikiem VAT?
    Czy będę mógł odliczyć VAT w rozliczeniu za październik?

  • 32. Data: 2005-09-05 05:37:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Sep 2005, Grisza wrote:

    > A jak jest z VATem od zakupu np. pieczątki?

    Prosto.

    > Kupuję pieczątkę we wrześniu, a działalność zaczynam w październiku, jak
    > wszystko porejestruję.
    > Zazwyczaj VAT można odliczyć w miesiącu otrzymania faktury lub następnym.

    ...jak się jest podatnikiem.
    VATu od nabyć sprzed zostania niezwolnionym podatnikiem "przepada" -
    wyjątki w ustawie dotyczą jedynie towarów handlowych itp. ("magazynu")
    przy przejściu ze zwolnienia na rozliczanie. Wyjątków dla *zostania*
    podatnikiem chyba nie ma,

    > Czy
    > ma znaczenie, że w chwili otrzymania faktury nie byłem jeszcze płatnikiem VAT?

    ...ano ma.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 33. Data: 2005-09-05 15:37:51
    Od: "Grisza" <n...@e...pl>

> [...]
    > wyjątki w ustawie dotyczą jedynie towarów handlowych itp. ("magazynu")
    > przy przejściu ze zwolnienia na rozliczanie. Wyjątków dla *zostania*

    Rozumiem, że w KUP mogę wrzucić koszt pieczątki brutto...

    Dzięki za odpowiedź.