  • 1. Data: 2003-04-02 17:27:49
    Temat: udziały w sp. z o.o.
    Od: "Witek" <l...@k...net.pl>

    Witam
    Do końca tego roku trzeba podnieść wartość udziałów w
    sp. zo.o. do wartości 500 zł/szt. W firmie obecna
    wartość udziałow wynosi 100zł.Udziały są rozrzucone ,posiada je ok 50 osób,
    nie są wszystkie podzielne przez 5 (są osoby które mają 1 udział i takie
    które mają 102 udziały -różnie ) Moje pytanie brzmi:
    -wjaki sposób można przeprowadzić tą opercję aby
    zależności procentowe poszczególnych udziałowców pozostały bez zmian a były
    podzielne przez 5. Dopłacenie
    przez wszytkich udziałowców kwoty 400 zł do każdego udziału nie wchodzi w
    grę z powodów finansowych tych osób. Drugie pytanie -czy zmieniając ilość
    udziałow np z
    2000 po 100 zł do 200 po 500 zł wymagana jest zgoda wszystkich wspólników
    czy 50% plus 1.

    Witek
    -

  • 2. Data: 2003-04-03 21:28:19
    Temat: Re: udziały w sp. z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Apr 2003, Witek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ przez wszytkich udziałowców kwoty 400 zł do każdego udziału nie wchodzi
    >+ w grę z powodów finansowych tych osób.

    Mhm... Z tego co widzę wynikałoby że:
    - albo *jednak* wszyscy dopłacą do udziałów
    - albo spółka skonwertuje (to się jakoś fachowo nazywa - jest cisza,
    ale ponieważ się źle wyrażam to zaraz ktoś mnie obtenteguje
    i będziesz wiedział jak :)) coś z majątku bądź np. należną
    dywidendę na podwyższenie wartości kapitału początkowego
    - albo ci co ich nie stać sprzedają cześć udziałów...

    >+ Drugie pytanie

    Nie wiem :| Natomiast o ile KH/KSH nie reguluje sprawy "przymusowo"
    to regulacja może zależeć od umowy spółki - której chwilowo nie
    znamy ;)

    pzdr, Gotfryd