  • 1. Data: 2010-04-19 11:57:52
    Temat: udzialy w spolce jawnej a bezrobotny
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    witam

    czy bezrobotny jest dalej bezrobotnym w rozumieniu prawa pracy
    jesli posiada udzialy w spolce jawnej a ta przynosi dochody ?

    oczywiście w tej spolce nie jest zatrudniony o umowe o prace

    michal

  • 2. Data: 2010-04-19 12:16:40
    Temat: Re: udzialy w spolce jawnej a bezrobotny
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Usrobo napisał:
> [...]
    > jesli posiada udzialy w spolce jawnej a ta przynosi dochody ?
    >
    > oczywiście w tej spolce nie jest zatrudniony o umowe o prace

    Też mnie to interesuje, ale mi wychodzi że niestety:

    Jest wspólnikiem spółki, czyli prowadzi działalność, płaci zus i nie
    jest bezrobotnym.

  • 3. Data: 2010-04-19 12:23:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 19-04-2010 13:57, Usrobo pisze:
    > witam
    >
    > czy bezrobotny jest dalej bezrobotnym w rozumieniu prawa pracy
    > jesli posiada udzialy w spolce jawnej a ta przynosi dochody ?

    Spółka jawna to spółka osobowa.
    I to oznacza, że wprawdzie nie jesteś przedsiębiorcą (jest nim Spółka)
    ale osiągasz dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej.
    Czyli nie jesteś bezrobotny.

    > oczywiście w tej spolce nie jest zatrudniony o umowe o prace

    Oczywiście że nie, nie ma takiej możliwości.

    ps. proszę nie pisz "to nie ja to kolega", to nie ma najmniejszego
    znaczenia kto, w drugiej osobie się wygodniej pisze

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2010-04-19 19:19:59
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    >

    > ps. proszę nie pisz "to nie ja to kolega", to nie ma najmniejszego
    > znaczenia kto, w drugiej osobie się wygodniej pisze

    problem jest dla wiekszej ilosci osób wiec tak pisze

    sprawe rozwiąże przekształcenie sp. jawnej w sp z o.o.
    mam racje ?

    Michał

  • 5. Data: 2010-04-19 22:17:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > sprawe rozwiąże przekształcenie sp. jawnej w sp z o.o.
    > mam racje ?

    To juz IMHO zalezy od tego, czy jestes jedynym udzialowcem (wtedy podlegasz
    pod ZUS i nie mozesz byc bezrobotnym) i jaka kase dostajesz z dywidend.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-04-21 23:45:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Apr 2010, SDD wrote:

    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To juz IMHO zalezy od tego, czy jestes jedynym udzialowcem (wtedy podlegasz
    > pod ZUS i nie mozesz byc bezrobotnym) i jaka kase dostajesz z dywidend.

    Ale to ostatnie (kasa z dywidend) nijak nie zmienia faktu bycia
    bezrobotnym. Może co najwyżej wpływać na otrzymywanie zasiłku,
    skoro bezrobotny ma dochody (nie wiem jak to na dziś wygląda,
    ale tak było - są dochody nie ma zasiłku - i nie sądzę aby zmienili).

    pzdr, Gotfryd