  • 1. Data: 2006-11-10 19:42:07
    Temat: ulga budowlana (zwrot VAT), a miejsce zamieszkania
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    Witam!
    chciałbym zwrócić się z wnioskiem do US o zwrot VAT na materiały
    budowlane zakupione celem dokonania remontu budynku mieszkalnego (mam
    udział 50%).

    1. Poczytałem sobie "Ustawę z dnia 29 sierpnia 2005 r. o zwrocie
    osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem
    mieszkaniowym" (Dz.U. 2005 nr 177 poz. 1468) i w art. 5. pkt.4 pdpkt.1
    jest napisane że do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający
    tytuł prawny do budynku mieszkalnego. Jaki inny dokument oprócz odpisu
    aktu notarialnego (udział 50% - działka i budynki stojące na niej)
    mogę dołączyć? Po prostu nie chcę wyrabiać odpisu u notariusza, tylko
    po to żeby załączyć go do wniosku.

    2. W art. 5. pkt.4 pdpkt.2 jest napisane, że należy wskazać właściwy
    urząd skarbowy do którego kierowany jest wniosek. Co mam tam wpisać -
    US na którego terenie znajduje się remontowany budynek mieszkalny
    (moje miejsce zameldowania), czy US z którym się rozliczam z podatku
    dochodowego (adres zamieszkania wskazany w formularzu NIP)?

    3. Oprócz tego chciałbym prosić wystawcę faktury o wpisanie przy
    pozycjach numerów PKWiU, żeby potem nie ganiać do US na spowiedź.
    Wydaje mi się że lepiej będzie, jeśli będą to być numery wg. PKWiU z
    2004 r. (takie jak tu:
    http://www.swinoujscie.urzad-skarbowy.gov.pl/pliki/m
    aterialy_vat.pdf
    ) a nie z 1997 r. (http://www.pit.pl/wykaz-zwrot-vat/index.php),
    dobrze myślę?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 2. Data: 2006-11-12 01:14:30
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aktu notarialnego (udział 50% - działka i budynki stojące na niej)
    > mogę dołączyć? Po prostu nie chcę wyrabiać odpisu u notariusza, tylko

    Do urzędu skarbowego przynosisz odpis aktu notarialnego i jego ksero. Pani
    sobie ogląda odpis i ksero i zabiera wyłącznie ksero.
    Podobnie masz mieć ksero każdej faktury... W urzędzie zostawiasz wyłącznie
    ksero, ale oryginały dajesz do wglądu.
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/