  • 1. Data: 2003-04-21 10:17:48
    Temat: ulga podatkowa - pytanie
    Od: "Michał M." <m...@l...pl.USUN_TO>

    Mam pytanko, czy ulge podatkową przyznaną 1.04 można wykożystać w PIT 36 ?
    Termin składania Pity jeszcze nie minął , więc zatanawiam się czy tak można.

    Pozdrawiam Michał M.

  • 2. Data: 2003-04-22 06:20:46
    Temat: Re: ulga podatkowa - pytanie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Michał M. napisał:
    > Mam pytanko, czy ulge podatkową przyznaną 1.04 można wykożystać w PIT 36 ?
    > Termin składania Pity jeszcze nie minął , więc zatanawiam się czy tak można.

    Od kiedy to ulgi podatkowe sa przyznawane???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-22 07:58:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Apr 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Michał M. napisał:
    >+ > Mam pytanko, czy ulge podatkową przyznaną 1.04 można wykożystać w PIT 36 ?
    [...]
    >+ Od kiedy to ulgi podatkowe sa przyznawane???

    Przyznam że mnie czasami intrygowały zapisy np. z Ordynacji:
    ++++
    art.210:
    § 5. Można odstąpić od uzasadnienia decyzji, gdy uwzględnia ona w całości
    żądanie strony. Nie dotyczy to decyzji wydanej na skutek odwołania bądź na
    podstawie której przyznano ulgę w zapłacie podatku.
    Art. 231. W sprawach dotyczących ulg w zapłacie podatków organ podatkowy
    może wydać decyzję na niekorzyść strony odwołującej się jedynie wówczas,
    gdy decyzja organu pierwszej instancji rażąco narusza prawo. [od 1
    stycznia 2003 r. skreśla się art. 231]
    (BTW: skreślenie art. 231 nie znaczy IMHO że nie ma ulg, tylko że
    organ odwoławczy może je odebrać)
    Art. 204. § 1. Organ podatkowy, na wniosek strony, może zawiesić
    postępowanie w sprawie udzielenia ulg w zapłacie zobowiązań podatkowych.
    ----

    Kto i kiedy korzysta z "ulg" (no, skoro Ordynacja używa takiego
    terminu...) w spłacie podatku - nie wiem i również staję za tobą
    w kolejce po komentarz :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-04-22 23:06:22
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > Kto i kiedy korzysta z "ulg" (no, skoro Ordynacja używa takiego
    > terminu...) w spłacie podatku - nie wiem i również staję za tobą

    Np.:
    ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
    "Art. 27c.
    7. Ulgę uczniowską stosuje się od miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym została wydana decyzja o przyznaniu ulgi, z tym że przy ustalaniu
    kwoty ulgi, o której mowa w ust. 6, przyjmuje się kwotę obowiązującą w
    roku podatkowym, w którym zakończono szkolenie pozytywnym wynikiem
    egzaminu."

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2003-04-23 09:20:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2003, Ryszard G wrote:
    [...]
> [...]
    >+ którym została wydana decyzja o przyznaniu ulgi, z tym że przy ustalaniu

    A rzeczywiście, thx.

    pozdrowienia, Gotfryd