    From: "Ryszard G" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga podatkowa - pytanie
    Date: Wed, 23 Apr 2003 01:06:22 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0304220954160.-628511@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Przyznam że mnie czasami intrygowały zapisy np. z Ordynacji:
    > ++++
    > art.210:
    > § 5. Można odstąpić od uzasadnienia decyzji, gdy uwzględnia ona w całości
    > żądanie strony. Nie dotyczy to decyzji wydanej na skutek odwołania bądź na
    > podstawie której przyznano ulgę w zapłacie podatku.
    > Art. 231. W sprawach dotyczących ulg w zapłacie podatków organ podatkowy
    > może wydać decyzję na niekorzyść strony odwołującej się jedynie wówczas,
    > gdy decyzja organu pierwszej instancji rażąco narusza prawo. [od 1
> [...]

    Np.:
    ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
    "Art. 27c.
    7. Ulgę uczniowską stosuje się od miesiąca następującego po miesiącu, w
    którym została wydana decyzja o przyznaniu ulgi, z tym że przy ustalaniu
    kwoty ulgi, o której mowa w ust. 6, przyjmuje się kwotę obowiązującą w
    roku podatkowym, w którym zakończono szkolenie pozytywnym wynikiem
    egzaminu."

    pozdrawiam
    Ryszard