  • 1. Data: 2005-07-02 17:39:51
    Temat: ulga podatkowa z tytułu WAP-u lub połączenia laptopa z internetem?
    Od: a...@o...pl

    w przepisach podatkowych o uldze za internet
    mowa jest o korzystaniu z intrnetu w miejscu zamieszkania.

    1) czy dotyczy to również korzystania z laptopa?

    2) czy dotyczy to również WAP-u w komórce? np. pakietu świat IDEI?

    pozdr
    Sebastian

  • 2. Data: 2005-07-04 07:16:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Jul 2005 a...@o...pl wrote:

    >+ w przepisach podatkowych o uldze za internet
    >+ mowa jest o korzystaniu z intrnetu w miejscu zamieszkania.
    >+
    >+ 1) czy dotyczy to również korzystania z laptopa?

    Zaraz... przecież to nie jest "ulga za korzystanie z komputera" !
    Możesz objaśnić co ma laptop do tego ?

    >+ 2) czy dotyczy to również WAP-u w komórce? np. pakietu świat IDEI?

    A to ciekawe pytanie... ale IMO leży i kwiczy:
    +++
    6a) wydatków ponoszonych przez podatnika
    z tytułu użytkowania sieci Internet
    w lokalu (budynku) będącym miejscem zamieszkania podatnika
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    Z WAPu możesz korzystać "wszędzie" więc pod ulgę IMO nijak nie podlega.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-07-04 16:19:23
    Od: a...@o...pl

    > Zaraz... przecież to nie jest "ulga za korzystanie z komputera" !
    > Możesz objaśnić co ma laptop do tego ?

    myślałem, że skoro laptop może być używany tu i tam, w lokalu i poza lokalem,
    to nie będzie ulgi podatkowej. Jeśli jednak do laptopa podłączam np. neostradę,
    która jest "nieprzenośna", tzn. że nie ma żadnych wątpliwości, iż używam
    internetu w miejscu zamieszkania, tutaj sie z Tobą zgodzę. Ale czy zastosowanie
    technologii bezprzewodowej umożliwiającej w ciepły dzień wyjście z laptopem do
    ogrodu bez utraty połączenia z internetem, spowoduje utratę ulgi podatkowej?

> [...]
    > ---
    > Z WAPu możesz korzystać "wszędzie" więc pod ulgę IMO nijak nie podlega.

    odrzucasz ulgę za WAP z powodu, że można korzystać wszędzie, ale przecież skoro
    wszędzie, to w domu również. A zatem, gdybym złożył oświadczenie, że z WAP-u
    korzystałem tylko w domu, albo że 90% w domu, to chyba mógłbym liczyć na ulgę
    w wysokości całej opłaty za WAP lub 90% tej opłaty. Dobrze myślę? ...

    A jeśli myślę błędnie, to gdzie tkwi mój błąd?

    pozdr
    Sebastian

  • 4. Data: 2005-07-06 08:42:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jul 2005 a...@o...pl wrote:

> [...]
    >+ ogrodu bez utraty połączenia z internetem, spowoduje utratę ulgi podatkowej?

    Hm...
    IMVHO nadal ma miejsce korzystanie *PRZEZ CIEBIE* "w miejscu
    zamieszkania". Fakt że twój noteebok nie korzysta ;), ale rouer/switch/hub
    czy co tam ma ową kartę wifi... też jest twój ;)
    Dobrze wygląda ? :)

    >+ > >+ 2) czy dotyczy to również WAP-u w komórce? np. pakietu świat IDEI?
    >+ >
    >+ > A to ciekawe pytanie... ale IMO leży i kwiczy:
    [...]
> [...]
    >+ w wysokości całej opłaty za WAP lub 90% tej opłaty. Dobrze myślę? ...

    Hm... nie mam konceptu jak by cię podgryźć ;)
    Nie ma tam w przepisie jakiegoś wymogu "wydatków dokumentowanych
    fakturą" ? - wtedy dokument wewnętrzny (owo "oświadczenie") dotyczący
    refakturowania kosztów nie byłby "dowodem wydatku".

    >+ A jeśli myślę błędnie, to gdzie tkwi mój błąd?

    ...a nie wiem, poczekamy na innych :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)