  • 1. Data: 2005-07-01 20:03:14
    Temat: ulga remontowa w 2005r.
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Witam.
    Czy w 2005 roku (podobno ostatnim) jest możliwość odliczenia remontu domu?
    Remont właśnie zaczynam, w poprzednich latach nie była żadna ulga
    wykorzystywana.
    Dom nie jest przepisany na mnie - ja z żoną jesteśmy tu zameldowani - dom
    stoi na moich rodziców. Czy w takim przypadku mam prawo skorzystać z ulgi (o
    ile istnieje).

    Czy odsetki od kredytu zaciągniętego na remont a właściwie rozbudowę można
    jakoś odliczyć od podatku?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2005-07-03 11:16:03
    Temat: Re: ulga remontowa w 2005r.
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:da47rj$8as$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > ile istnieje).
    >
    > Czy odsetki od kredytu zaciągniętego na remont a właściwie rozbudowę można

    Ulga remontowa w 2005 jest kontynuacją odliczeń w latach poprzednich.
    Jeśli nie było odliczenia w 2003 roku, w którym to obowiązywały po raz
    ostatni wszyskie ulgi, to nie mozna już niczego odliczyć.
    Ulga remontowa, była przyznana na 3 lata i jeśli ktoś rozpoczął remont w
    2003 roku i odliczył koszt jego od podatku za 2003 r, to ma prawo dokończyć
    remont w 2004 lub 2005 roku. W innych przypadkach nie ma już ulgi.

  • 3. Data: 2005-07-03 14:10:30
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Maria <m...@n...pl>
    w wiadomości <news:da8hnd$1u1$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

> [...]

    > 2003 roku i odliczył koszt jego od podatku za 2003 r, to ma prawo dokończyć
    > remont w 2004 lub 2005 roku. W innych przypadkach nie ma już ulgi.

    A masz coś na poparcie tej bzdury?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2005-07-03 19:46:18
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokończyć
    > remont w 2004 lub 2005 roku. W innych przypadkach nie ma już ulgi.

    Zonk!

    marekz

  • 5. Data: 2005-07-03 20:08:15
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > dokończyć
    > remont w 2004 lub 2005 roku. W innych przypadkach nie ma już ulgi.

    Może sprecyzuję moją wiedzę w tym temacie bo jest ciut inna niż Twoja.
    Niestety oparta tylko na pamięci i audycji radiowej.
    Ale pamiętam, że ktoś w tej audycji tłumaczył, że ta ulga jest
    trzyletnia -maksymalnie - a nie wogóle, Co nie wykluczało odliczeń od
    podatku w 2004r. (bo o tym była mowa-przy pitach składanych w 2005).

    Ale, żeby się nie przewieść na mojej pamięci i na widzy reporterów chciałbył
    potwierdzenia na grupie, lub wskazówek gdzie szukać informacji - może jakiś
    portal prawny, dziennik ustaw?

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2005-07-03 21:33:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pawelj wrote:

> [...]
    > potwierdzenia na grupie, lub wskazówek gdzie szukać informacji - może jakiś

    http://www.bankier.pl/fo/podatki/article.html?articl
    e_id=1317767&type_id=1+11&category=405&order=priorit
    y&priority=2-20

  • 7. Data: 2005-07-04 06:49:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Jul 2005, Maria wrote:
    [...]
    >+ Ulga remontowa w 2005 jest kontynuacją odliczeń w latach poprzednich.

    A prawda.

    >+ Jeśli nie było odliczenia w 2003 roku, w którym to obowiązywały po raz
    >+ ostatni wszyskie ulgi, to nie mozna już niczego odliczyć.

    Ciekawy pogląd. Ciekawy w tym znaczeniu że sprzeczny z oglądanymi
    interpretacjami :)

    >+ Ulga remontowa, była przyznana na 3 lata

    ...dobrze gadasz...

    >+ i jeśli ktoś rozpoczął remont w
    >+ 2003 roku i odliczył koszt jego od podatku za 2003 r, to ma prawo dokończyć
    >+ remont w 2004 lub 2005 roku. W innych przypadkach nie ma już ulgi.

    Cały pic polega na tym że ulga (3-letnia) została przyznana
    *bezwarunkowo* ! Możesz podać przepis z którego wynika że
    wydanie lub niewydanie 1 zł na remont w 2003 r wpływa na
    odliczenie reszty ulgi ??
    IMO & AFAIK takiego przepisu nie ma.
    Można "zacząć ulgę" w 2005. Ale prawdą jest że "więcej nie będzie"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-07-04 20:29:23
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    To jeszcze jakby ktoś podpowiedział o co chodzi z umową użyczenia. czy
    wystarczy, wziąść kartkę papieru i spisać taką umowę i się podpisać, czy
    trzeba to jakoś notarialnie załatwiać, czy może rejestrować w urzędzie
    skarbowym?

    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2005-07-05 04:26:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    pawelj wrote:
> [...]
    > wystarczy, wziąść kartkę papieru i spisać taką umowę i się podpisać, czy
    > trzeba to jakoś notarialnie załatwiać, czy może rejestrować w urzędzie

    Wystarczy wziąć kartkę i spisać.
    a właściwie to przekleić

    https://www.e-doradca.pit.pl/pages/i/847.php