  • 1. Data: 2003-12-22 10:12:04
    Temat: ulga remontowa
    Od: "Beata" <s...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jesli to pytanie na inna grupe to z gory przepraszam i prosze o podanie
    odpowiedniej grupy.
    Chodzi o mozliwosc korzystania z ulgi remontowej. I mam tu dwa pytanie.
    1. Czy nie bedc wlascicielem mieszkania a bedac w nim zameldowanym na stale
    mam mozliwosc z korzystania z owej ulgi ( na to mieszkanie )? Kiedys cos mi
    sie o uszy obilo, ze jest to mozliwe, jesli jest podpisana umowa miedzy
    wlascicielem mieszkania a osoba chcaca skorzystac z ulgi. Umowa odnajmu,
    najmu, wynajmu....Czy to wogole jest mozliwe?
    2. Czy mozna w jednym roku skorzystac z ulgi remontowej na dwa mieszkania?
    Jednao sie remontuje aktualnie a drugie wlasnie sie kupilo. Wl obu mieszkan
    jest jedna osoba - ta ktora chce skorzystac z ulgi. Czy ma taka mozliwosc?

    pozdrawiam i bardzo dziekuje za pomoc
    Beata

  • 2. Data: 2003-12-22 17:23:16
    Temat: Re: ulga remontowa
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Beata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wlascicielem mieszkania a osoba chcaca skorzystac z ulgi. Umowa
    odnajmu,
    > najmu, wynajmu....Czy to wogole jest mozliwe?

    Prawo dokonania odliczeń uzyskuje się m.in. na podstawie tzw. tytułu
    prawnego. Nie jest nim potwierdzenie zameldowania, może natomiast być
    umowa najmu. Tyle, że z tej umowy wynikają dla wynajmującego
    (właściciela) konkretne obowiązki podatkowe. Są i inne możliwości
    (użyczenie), ale chyba wszystkie powodują konieczność otarcia się o US.

> [...]
    mieszkan
    > jest jedna osoba - ta ktora chce skorzystac z ulgi. Czy ma taka

    Możesz mieć i 20 mieszkań i tytuł prawny do nich - limit ulgi dla
    jednej osoby (małżeństwa) jest tylko jeden. Pożytek jest z dwóch
    mieszkań (chyba) tylko jeden: jeśli wydatkami na jedno z nich nie
    wykorzystasz limitu, to drugim mieszkaniem możesz sobie dopomóc w jego
    wykorzystaniu do oporu.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl