eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumorzenie należności do US z tytułu sprzedaży mieszkania › umorzenie należności do US z tytułu sprzedaży mieszkania
    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: umorzenie należności do US z tytułu sprzedaży mieszkania
    Date: Sun, 5 Oct 2008 00:22:38 +0200

    Witam, mam taki problem, a właściwie to moja znajoma.
    Niezbyt zamożna, po śmierci męża została sama z jednorocznym dzieckiem, aby
    przeżyć musiała sprzedać niewykończony dom, kupiła mieszkanie i niestety
    przed upływem 5 lat znowu z powodu braku pieniędzy i zaległości czynszowych
    musiała je sprzedać,by kupić mniejsze i tańsze do remontu.
    Zadeklarowała w skarbowym, że różnice przeznaczy w ciągu 2 lat na remont lub
    zakup nieruchomości, czego nie zrobiła.
    Co prawda mieszkanie wyremontowała ,ale własnymi siłami i rodziny, bo było
    znacznie taniej.
    Teraz skarbowy, chce od niej podatku od tej różnicy.
    Poradziłem jej napisać do skarbowego o umorzenie całkowite lub częściowe i
    teraz , po 3 miesiącach dostała decyzje odmowną.
    Czy jest jakas szansa na pozytywne załatwienie sprawy?
    Kobieta rzeczywiście ma poważne kłopoty finansowe, korzysta z pomocy
    społecznej, dziecko teraz w wieku szkolnym,choruje.
    W piśmie powoływała się na trudności finansowe, ale nie dołączyła żadnych
    dokumentów, nie wiem czy to miało znaczenie?
    Czy skarbowy wogóle przejmuje się sytuacją podatnika?
    Podobno można sie jeszcze odwołac do izby skarbowej, może ktoś kompetentny
    coś by doradził, na co połozyć nacisk w tym odwołaniu?
    --
    Pzdr
    mareK