  • 1. Data: 2004-08-10 18:24:39
    Temat: umowa darowizny pieniedzy w kwocie wolnej od podatku niewazna?
    Od: "Marcin978" <m...@g...pl>

    Hej

    oto mam takie pytanie

    czy umowa darowizny pieniedzy w kwocie wolnej od podatku jest niewazna gdy
    nie zglosi sie jej urzedowi skarbowemu?

    babcia dolozyla mi 9.5 tys na mieszkanie 2 lata temu
    umowa spisana, ale nie poszedlem z tym do us, bo jest to kwota wolna od
    podatku
    nie wiem czy slusznie tak zrobilem, wyczytalem gdzies ze nie zgloszone umowy
    do us nie sa wazne

    teraz babcia chce mi dac 40 tys z przeznaczeniem na dzialke budowlana

    czy mam isc do urzedu i pokazac 2 umowy teraz? i prostu zaplacic podatek od
    calej tej kwoty z 2 darowizny, bo biore pod uwage ze kwoty wolne redukuja
    sie dopiero co 5 lat i skoro juz wyczerpalem limit kwoty bez podatkow to
    teraz powinienem zaplacic caly podatek od tych 40 tys.

    co mam teraz zrobic? czy po prostu ta 1 umowa jest nie wazna?

    te umwoy sa dla mnie wazne i chce zeby byly zgodne z prawem na wypadek jakby
    us sie przyczepil skad mialem kase na mieszkanie wtedy, i na dzialke teraz

    pozdrawiam